درازنای شب: پرونده‌ای برای فیلم «روزی روزگاری در آناتولی» ساخته نوری بیلگه جیلان

درازنای شب: پرونده‌ای برای فیلم «روزی روزگاری در آناتولی» ساخته نوری بیلگه جیلانپرونده فیلم
درازنای شب: پرونده‌ای برای فیلم «روزی روزگاری در آناتولی» ساخته نوری بیلگه جیلان
تاریخ درج : ۲۸ شهریور
سرفصل : پرونده فیلم   |   منبع خبر : وب سایت تخصصی سینمایی سینمانگار
خلاصه مطلب : در جدیدترین قسمت از بخش پرونده فیلم پرونده‌ای برای فیلم «روزی روزگاری در آناتولی» ساخته نوری بیلگه جیلان

سینمانگار: سینمای معاصر ترکیه، پس از سال ها رخوت و انزوا و پس از درگذشت کارگردان افسانه ای این کشور، “ییلماز گونی”، این بار با “نوری بیلگه جیلان”، چشمان بسیاری از علاقه مندان را در جهان به خود معطوف کرده است. سینمای او که با عناصری موتیف وار هممچون عدم استفاده از موسیقی، سکوت های طولانی شخصیت ها، نماهای تیره با کمپوزسیون غریب، و تاکید بر سویه ی تاریک روابط انسان ها همراه است، در فیلم آخرش، «روزی روزگاری در آناتولی» به اوج خود می رسد. بیشی از نیمی از زمان ۱۵۰ دقیقه ای فیلم در شب و در دشت های بی کران آناتولی می گذرد و شخصیت های او از جایی به جایی در جستجوی حقیقت، سفر می کنند; غافل از آن که حقیقت در جایی دیگر کنج عزلت گزیده.

پرونده ی این فیلم را که “درازنای شب” نامیدیم، در بخش های زیر تقدیم حضورتان می کنیم:

–    نگاهی به سینمای نوری بیلگه جیلان
–    نگاه های نویسندگان سینما نگار به فیلم
–    پشت صحنه ی فیلم
–    گفتگوی نوری بیلگه جیلان با شبکه ان تی وی  (NTV )
–    مجموعه عکس های نوری بیلگه جیلان با نام “سینما اسکوپ ترکی” و “برای پدرم”
–    عکس ها و پوسترهای فیلم

نظرات خوانندگان


سینما نگار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.