درجه تخفیف اجاره بها در معاملاتی که یک طرف آن «خانم» است

مشاوران املاک در بازار اجاره مسکن اعتراف کردند که مشتریانی که خانم و یک طرف قرارداد هستند در مقایسه با آن دسته از مشتریانی که آقا هستند، برای تخفیف گرفتن نرخ اجاره «موفق‌تر» عمل می‌کنند چراکه قدرت چانه‌زنی خانم‌ها در بازار مسکن همچون سایر بازار‌های خرید کالا بسیار قوی است و آنها از کمترین تلاش و ترفند برای اخذ تخفیف دریغ نمی‌کنند.
اما از طرف دیگر یک دنده‌تر از موجر خانم در بازار اجاره مسکن در رابطه با نرخ اجاره از پیش تعیین شده، طبق گفته بنگاهداران مسکن هنوز دیده نشده است. البته در بازار رهن و اجاره واحدهای مسکونی تعداد آقایان مالکی که یک کلام هستند، کم نیست، اما نسبت مالک‌های خانم یک کلام بیشتر از آنها است.
بنگاهدار فعال در محدوده شهرک غرب درباره درصد موفقیت تخفیف گرفتن مستاجرانی که خانم هستند و از طرف دیگر میزان تخفیفی که مالکان خانم برای مستاجران شان در نظر می‌گیرند گفت: مشتری یابی برای آن دسته از فایل‌های اجاره که مالک شان خانم است کاری بسیار دشوار است چراکه مالکان خانم به هیچ عنوان راضی به تخفیف نمی‌شوند.
صالح در ادامه تاکید کرد: معمولا مالکان خانمی که بر سر نرخ اجاره اعلام شده خود یک کلام هستند، از سن بالایی برخوردارند یا فرزندان شان خارج کشور هستند و در اغلب موارد همسرشان فوت کرده‌اند. این دسته از خانم‌های مالک تنها به رقمی که برای اجاره بها اعلام کرده اند، فکر می‌کنند و حاضر به حتی ۱۰۰۰ تومان تخفیف هم نیستند.
علاوه براین یکی دیگر از فعالان بازار مسکن در منطقه زعفرانیه در این رابطه اظهار کرد: قدرت چانه زنی خانم‌ها بسیار بالاتر از آقایان است تا جایی که گاهی ممکن است مالک به منظور پایان دادن به اصرار و بحث برای تخفیف، نرخ اجاره را حتی به میزان اندک کاهش دهد.
رجبی خاطر نشان کرد: به طور تقریبی ۳۰ درصد از مستاجران خانم در بازار اجاره موفق نمی‌شوند تخفیف مورد نظر را از مالکان دریافت ‌کنند و مابقی مستاجران خانمی که طرف قرارداد هستند زمان عقد قرارداد را اگرچه به درازا می‌کشانند، اما بالاخره حرف خود را تا حدودی به کرسی می‌نشانند به همین دلیل برخی از مستاجران از همسر (خانم) خود خواهش می‌کنند تا به عنوان طرف قرارداد با موجر در بنگاه حضور پیدا کنند تا از تخفیف بهره مند شوند.
وی همچنین درباره نحوه رفتار مالکان خانم در بازار اجاره تصریح کرد: مالکانی که خانم هستند، سعی دارند به طوری در مرحله اول با مستاجر رو‌به‌رو شوند که مستاجر چه خانم و چه آقا جرأت عنوان تخفیف آن هم تنها برای یکبار را نداشته باشد.
این مشاور املاک تصریح کرد: اغلب مالکان خانمی که فایل‌های اجاره خود را سپرده‌اند، خارج از ایران اقامت دارند و مایل به ارائه تخفیف نیستند و به خصوص اینکه آنها قراردادهای اجاره را ۲ تا ۳ ساله تنظیم می‌کنند و اجاره بهای واحدشان را طوری تعیین می‌کنند که طی این مدت اگرچه حضور ندارند، اما سال به سال رقم قرارداد افزایش پیدا کند.

۳۹۳۹
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.