درخشش بیمه دی و البرز در بورس و فرابورس

۲۲ آبان ،

بینا- در معاملات امروز بیست و دوم آبانماه، سهام نه شرکت بیمه ای در بازارهای بورس و فرابورس مورد داد و ستد قرار گرفت. به گزارش تفسیری بینا، در معاملات امروز بازار سرمایه کشور در گروه شرکتهای بیمه دو نماد “دی” و “البرز” خوش درخشیدند و آمار معاملات بالایی را به خود اختصاص دادند. بیمه دی امروز بیش از ۴ و نیم میلیون سهم را روی تابلو برد و صف خرید هم برای این سهم تشکیل شد. ظاهراً نزدیکی به زمان انتخاب هیات مدیره این شرکت و کسب کرسی های این شرکت می تواند یکی از علل افزایش تقاضا برای این سهم باشد. بیمه پارسیان هم رتبه دوم را از آن خود کرد. بیشترین نوسان قیمتی مثبت هم متعلق به بیمه دی بود که در آستانه قیمتی خود معامله می شد. سایر نمادها تحرک خاصی نداشتند ضمن اینکه بیمه های آسیا و سامان هم روی تابلو نرفتند. همچنین، شاخص صنعت بیمه در بورس امروز نیز با افزایش ۱٫۵۸ درصدی به رقم ۱۵۸۵ رسید.
سایر معاملات شرکتهای بیمه بدین صورت بود:
نماد “ودی” با حجم معاملات ۴,۵۸۹,۳۷۹  سهم به ارزش ۱۳,۰۳۵ میلیون ریال داد و ستد شد قیمت پایانی این سهم با افزایش ۴٫۸۴ درصدی به رقم ۲,۸۴۰ ریال رسید. بیمه پارسیان نیز با افزایش ۶۹،۳ درصدی و مبادله ۲,۱۵۰,۸۵۳ سهم به ارزش ۴,۷۰۹ میلیون ریال و با قیمت پایانی ۲,۱۸۹ ریال بسته شد.
بیمه البرز با افزایش ۱٫۸۶ درصدی و حجم ۴۳۱,۴۴۱  سهم به ارزش ۱,۶۸۲ میلیون ریال و با قیمت پایانی ۳,۸۹۲ ریال، بیمه ما نیز با حجم ۳۳,۸۰۰ سهم به ارزش ۴۱ میلیون ریال و قیمت پایانی ۱,۲۰۴ ریال به کار خود پایان دادند.
بیمه آرمان نیز حجم معاملاتی برابر ۶۵۴،۳۱ سهم به ارزش ۵۵ میلیون ریال داشت و قیمت پایانی آن با ۴،۷۴ درصد کاهش،  ۱,۷۴۸ ریال بود. بیمه پاسارگاد نسبت به روز پیش ۱۰،۰ درصد افزایش داشت. در این نماد ۳۰,۶۲۰ سهم به ارزش ۶۴ میلیون ریال مورد مبادله قرار گرفت و با قیمت پایانی ۲,۰۸۱ ریال بسته شد.
بیمه میهن ۰٫۲۶ درصد افزایش داشت و حجم معاملات ۸,۷۹۰ سهم به ارزش ۱۰ میلیون ریال داد و ستد شد قیمت پایانی این سهم۱,۱۵۸ ریال بود.
در بیمه نوین ۲,۰۰۰ سهم به ارزش ۳ میلیون ریال داد و ستد شد که این نماد  با کاهش ۴٫۵۰  درصدی و با قیمت پایانی ۱,۴۴۲ ریال بسته شد.
در بیمه دانا ۱,۷۰۲ سهم به ارزش ۸ میلیون ریال مورد مبادله قرار گرفت و این نماد با قیمت پایانی ۴٫۷۳۳ ریال بسته شد.
اما کلیت بازار امروز سهام مثبت نبود. و شاخص کل بورس با ۰٫۱۱ درصد کاهش به رقم ۳۰۹۷۸ رسید. مبهم بودن شرایط در نمادهای بزرگ که عموماً از صنایع وابسته به نرخ ارز می باشند از نظر قوانین صادراتی و تعرفه های آن سبب رکود و کاهش نسبی قیمتهای این شرکتها شده است. بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص بورس مربوط به پالایش نفت بندرعباس با ۲۸واحد و بیشترین تأثیر منفی هم مربوط به فولاد مبارکه با ۲۷ واحد تأثیر بود. همچنین در معاملات امروز تعداد ۱۹,۴۸۳ میلیون سهم به  ارزش ۱,۶۴۸,۷۷۱٫۱۹ میلیون ریال در بازار بورس مورد معامله قرار گرفت.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.