درخشش رستمی و مرادی در دسته ۸۵ کیلوگرم/ ۶ طلا و نقره نصیب ایران شد

رقابت های وزنه برداری قهرمانی آسیا

وزنه برداران دسته ۸۵ کیلوگرم تیم ملی کشورمان در رقابت های قهرمانی آسیا در کره‌جنوبی صاحب مدال های طلا و نقره شدند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، کیانوش رستمی و سهراب مرادی در حالی رقابت خود در حرکت یکضرب را آغاز کردند که دیگر وزنه برداران این گروه هر ۳ حرکت را انجام داده بودند و تنها جائه یوک سا از کره جنوبی بود که یک حرکت دیگر، فرصت حضور در روی تخته را داشت.

رستمی و مرادی، هر دو در حرکت نخست خود پشت وزنه ۱۶۸ کیلوگرمی قرار گرفتند که به راحتی آن را بالای سر بردند. پس از این دو نوبت به وزنه بردار کره ای رسید تا برای حرکت آخر خود به مصاف وزنه ۱۶۸ کیلوگرمی برود. جائه یوک سا نتوانست این وزنه را بالای سر ببرد، تا خیلی زود مدال های طلا و نقره این حرکت نصیب دو وزنه بردار شایسته کشورمان شود.

در ادامه کیانوش رستمی و سهراب مرادی برای مهار وزنه ۱۷۲ روی تخته آمدند که این بار نیز ۳ چراغ سفید از داوران گرفتند. انتخاب کادر فنی برای حرکت سوم وزنه ۱۷۵ کیلوگرم بود. ابتدا کیانوش رستمی روی تخته آمد اما نتوانست آن را بالای سر مهار کند تا فرصت کسب مدال طلا به سهراب مرادی برسد. سهراب اگر می توانست وزنه ۱۷۵ را بالای سر ببرد، مدال خوشرنگ طلا از آن او می شود و مدال نقره به کیانوش رستمی می رسید، اما او هم در مهار وزنه درخواستی کادر فنی ناموفق عمل کرد تا کیانوش رستمی با حدنصاب ۱۷۲ کیلوگرم صاحب گردن آویز طلا شود و سهراب مرادی با همین وزنه دوم شود.

با توجه به رکوردهای برابر کیانوش رستمی و سهراب مرادی و البته با توجه به اینکه این دو وزنه بردار حتی به لحاظ وزن بدنشان هم با ۸۴ کیلو و ۸۲۰ گرم، شرایط یکسانی داشتند، آن وزنه برداری که زودتر به رکورد مورد نظررسید صاحب مدال طلا شد که در این مورد قرعه با کیانوش رستمی یار بود.

پس از کسب مدالهای طلا و نقره حرکت یکضرب دسته ۸۵ کیلوگرم، در حرکت دوضرب نیز رقابت اصلی میان کیانوش رستمی و سهراب مرادی بود.

کیانوش که تا حدودی از ناحیه زانو با آسیب دیدگی روبروست با انتخاب وزنه ۲۰۱ کار خود را شروع کرد. به عبارتی کادر فنی در مورد او ریسک کرد و البته نتیجه اش را هم گرفت. کیانوش وزنه ۲۰۱ کیلوگرمی را به آسانی بالای سر برد تا خیالش از بابت کسب مدال مجموع راحت شود. در ادامه جائه یوک سا از کره جنوبی و صفا الجمیلی از عراق با مهار وزنه های ۲۰۳ کیلوگرمی بالاتر از کیانوش ایستادند، اما دیگر فرصتی برای افزایش رکورد نداشتند تا همه نگاه ها متوجه دو وزنه بردار ایرانی باشد.

سهراب مرادی در اولین حرکت به سراغ وزنه ۲۱۰ رفت و با موفقیت آن را بالای سر برد. سپس نوبت به کیانوش رستمی رسید که با وزنه ۲۱۱ کیلویی دست و پنجه نرم کند. کیانوش که در مسابقات جهانی پاریس با مهار وزنه ۲۱۰ قهرمان جهان شده بود، این بار وزنه ۲۱۱ را بالای سر برد تا ضمن شکستن رکورد شخصی خود بالاتر از سهراب مرادی قرار بگیرد. البته این پایان کار نبود چراکه هر دو وزنه بردار کشورمان یک وزنه ۲۱۶ کیلویی را هم پیش روی خود داشتند، وزنه ای که رکورد ایران بود.

مرادی در حرکت دوم خود نتوانست این وزنه را مهار کند. کیانوش رستمی هم در آخرین حرکت خود در بالای سر بردن این وزنه ناموفق عمل کرد تا مرادی در آخرین حرکت رقابتهای دسته ۸۵ کیلوگرم قهرمانی آسیا یک بار دیگر شانس خود را برای مهار این وزنه و کسب مدال طلا امتحان کند.

مرادی این وزنه را بالای سر برد و ضمن کسب مدال طلای دوضرب، مدال طلای مجموع را هم از آن خود کرد.

به این ترتیب در پایان رقابتهای دسته ۸۵ کیلوگرم قهرمانی آسیا سهراب مرادی با ۲ طلا و یک نقره و کیانوش رستمی با یک طلا و دو نقره، یک روز خوب را برای کاروان وزنه برداری ایران رقم زدند.

رده بندی ۴ وزنه بردار برتر وزن ۸۵ کیلوگرم مردان در زیر آمده است:

۱- سهراب مرادی (ایران): یکضرب ۱۷۲/ دوضرب ۲۱۶/ مجموع ۳۸۸ کیلوگرم (مدال طلا)

۲- کیانوش رستمی (ایران): یکضرب ۱۷۲/ دوضرب ۲۱۱/ مجموع ۳۸۳ کیلوگرم (مدال نقره)

۳- جائه یوک سا (کره جنوبی): یکضرب ۱۶۷/ دوضرب ۲۰۳/ مجموع ۳۷۰ کیلوگرم (مدال برنز)

۴- صفا الجمیلی (عراق): یکضرب ۱۵۵/ دوضرب ۲۰۳/ مجموع ۳۵۸ کیلوگرم


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.