درخشش فیلم ایرانی ˝تابور˝ در فستیوال فیلم مراکش

۲۲م آذر ،

جایزه هیات داوران دوازدهمین دوره فستیوال بین المللی فیلم مراکش به فیلم ایرانی ˝تابور˝ ساخته وحید وکیلی‌فر اعطاء شد.

به گزارش سرویس بین‌الملل هنرآنلاین، دوازدهمین دوره فستیوال فیلم مراکش طی ۹ روز، با نمایش ۱۰۰ فیلم به پایان رسید و “زیاد دویری”، کارگردان لبنانی- فرانسوی بلژیکی با فیلم “هجوم” برنده جایزه بهترین فیلم شد.

بنابر این گزارش، کارگردان فیلم “هجوم” در مراسم اختتامیه این فستیوال جایزه خود را از دستان “جان بورمان”، کارگردان بریتانیایی دریافت کرد.

فیلم “هجوم” دربارهٔ زندگی یک جراح فلسطینی است که پس از اینکه مقامات رژیم صهیونیستی همسرش را به دست داشتن در یک بمب‌گذاری انتحاری متهم می‌کنند زندگی‌اش دستخوش تغییرات بسیاری می‌شود.

همچنین جایزه هیات داوران این دوره از فستیوال مراکش به فیلم “تابور” به کارگردان وحید وکیلی‌فر تعلق گرفت. “تابور” داستان مردی است که بدنش با امواج الکترومغناطیس ویرانگر نابود می‌شود.

“تابور” با تهیه‌کنندگی مشترک فریبا رستمی و موسیقی کیهان کلهر، یک روایت آخرالزمانی و دومین فیلم بلند وحید وکیلی‌فر است.

به نوشته یورونیوز، فیلم دانمارکی “یک آدم‌ربایی” برنده مشترک جایزه هیات داوران و بهترین بازیگر مرد شد. این فیلم داستان ربودن خدمه یک کشتی باربری توسط دزدان دریایی سومالی است و مذاکرات آنها با دولت دانمارک است.

جایزه بهترین بازیگر زن به “الینا رینولد” برای بازی در فیلمی از کشور استونی به نام “ماشرومینگ” اهداء شد.

جایزه بهترین فیلم دانشجویی این دوره نیز به فیلم کوتاه مراکشی با نام “زنگی بهتر” به طارق لیحمدی و دانشگاه عبدالمالک سعدی مراکش تعلق گرفت.


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.