درخواست اسراییل از ترکیه برای حمله به ایران

۳۱فروردین۱۳،

روزنامه انگلیسی “ساندی تایمز ” که یکشنبه ها منتشر می گردد در گزارشی نوشت که اسراییل از ترکیه می خواهد تا برای حمله احتمالی به تاسیسات هسته ای ایران ،یک پایگاه هوایی در اختیارش قرار دهد.

عصر ایران:  روزنامه انگلیسی “ساندی تایمز ” که یکشنبه ها منتشر می گردد در گزارشی نوشت که اسراییل از ترکیه می خواهد تا برای حمله احتمالی به تاسیسات هسته ای ایران ،یک پایگاه هوایی در اختیارش قرار دهد.

روزنامه انگلیسی نوشت، ” یاکو آمیدرور” رییس شورای امنیت ملی اسراییل که روز یکشنبه به منظور گفتگو با همتایان ترکیه ای خود دربارهٔ حل و فصل مساله اتفاق ۳ سال پیش حمله اسراییل به کشتی ترکیه ای ماوی مرمره، به آنکارا سفر می کند در جریان دیدار با مقامات ترکیه ای این درخواست را مطرح خواهد کرد.

بنیامین نتانیاهو اول وزیر اسراییل ماه قبل به خاطر حمله ۳ سال پیش کماندوهای اسراییلی به کشتی ترکیه ای ماوی مرمره که عازم منطقه تحت محاصره غزه بود از همتای ترکیه ای خود عذرخواهی کرد . عذرخواهی اسراییل جزء شروط اصلی مقامات ترکیه ای برای احیای روابط با تل آویو مطرح شده بود.

طبق گزارش ساندی تایمز آمیدرور قرار است به عنوان مشوق برای در اختیار گرفتن پایگاه هوایی “آکینجی” در شمالغرب آنکارا ، ارایه بعضی موشک های پیشرفته و نیز بعضی تکنولوژی های پیشرفته مورد درخواست ارتش ترکیه را به مقامات تل آویو ارایه دهد.

طبق گزارش ساندی تایمز آمیدرور با دستی پر به آنکارا رفته است و قرار است در این سفر، فروش بعضی تکنولوژی ها و جنگ افزارهای پیشرفته اسراییلی به ترکیه از جمله موشک ضد موشک ” آرو” و نیز سیستم جنگ الکترونیک ساخته شده از سوی شرکت اسراییلی ” التا” را، نهایی کند.

یک منبع نظامی اسراییل به روزنامه ساندی تایمز گفته است :” مقامات نظامی  لابی گسترده ای با سیاسیون اسراییل داشتند تا به شکلی از توافق بر سر نحوه عذرخواهی از ترکیه برای احیای روابط آنکارا – تل آویو بر ضد محور تهران – دمشق برسند.”

این منبع نظامی افزود:” ترکیه به شدت از توان موشکی ایران در هراس است و اگر بخواهد خود سیستم های ضد موشکی مورد نیازش را تامین کند سال ها زمان می برد با این سیستم های  اسراییلی که در اختیار ترکیه قرار می گیرد مسیر ترکیه بسیار کوتاه تر می گردد.”


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.