درخواست روسیه از سازمان ملل برای برآورد لطمات تحریم‌های یک‌جانبه علیه کشورها

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست غیر رسمی شورای امنیت درباره مساله تحریم های غیرقانونی یکجانبه گفت، مسکو از این نهاد می خواهد تا بر لطماتی که کشورهای مختلف از طریق تحریم های یکجانبه آمریکا و اتحادیه اروپا متحمل شده اند، نظارت کند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل تاکید کرد: تدابیر غیرقانونی محدودکننده و تنبیهی از سوی ایالات متحده و اتحادیه اروپا تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت بین المللی محسوب می شود و وضعیت انسانی در خاورمیانه، آفریقا، آمریکای لاتین و اروپا را تضعیف می کند.

این جلسه به درخواست روسیه، چین، نیجر، آفریقای جنوبی و چند کشور دیگر برگزار شد.

این دیپلمات ارشد روسیه همچنین به صحبت های ولادیمیر پوتین برای ایجاد کریدورهای سبز که به دور از جنگ های تجاری و تحریم ها باشند، اشاره کرد تا اقلام ضروری روزانه از جمله مواد غذایی، دارو، تجهیزات حفاظتی لازم برای مقابله با پاندمی کرونا ارسال شود.

نبنزیا افزود: به عنوان یک گام بعدی، کشورهای عضو سازمان ملل و نهادهای این سازمان ممکن است ابتکارعمل ما را برای مشارکت در کریدورهای منطقه ای برای نظارت بر تاثیرات تحریم های یکجانبه روی احیای اقتصادی کشورها پس از این پاندمی بررسی کنند.

رئیس جمهوری روسیه از گروه رهبران بیست خواست تا توقف محدودیت های مختلف علیه کشورهایی که بیشترین آسیب را از پاندمی کرونا دیده اند، بررسی کنند. رهبر روسیه ماه سپتامبر در پیامی ویدیویی خطاب به مجمع عمومی سازمان ملل بار دیگر به این ابتکارعمل اشاره کرد و گفت: کریدورهای سبز عاری از جنگ های تجاری و تحریم ها به شدت مورد نیاز است.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.