درخواست سازمان ملل از کشورهای منطقه برای حل بحران سوریه

به گزارش خبرنگار مهر، اخضر ابراهیمی نماینده ویژه سازمان ملل متحدد پس از انجام دیدار خود با وزیرخارجه کشورمان در جمع خبرنگاران در ارتباط با موضوع سوریه  ضمن تقدیر از وزیرامورخارجه کشورمان به خاطر حسن میزبانی و استقبال خطاب به صالحی گفت: تشکر می کنم که به من این فرصت را دادید که با شما پیرامون موضوع مهم و حساس که مربوط به بحران رو به رشد سوریه است مشورت کنم.

اخضر ابراهیمی افزود: تاکید می کنم که سازمان ملل و اتحادیه عرب به عنوان دو موسسه که من از سوی آنها نماینده هستم کاملا حساسیت موضوع را درک می کنند و لزوم حل مسئله را مورد تاکید قرار می گیرند.

وی خاطرنشان کرد: دبیر کل سازمان ملل به صورت روزانه خواستار توقف خشونت است واز دولت سوریه می خواهد که این اقدام را انجام دهد و از مخالفان نیز می خواهد که به این مسئله با ابتکار عمل دولت سوریه پاسخی مثبت دهند.

نماینده ویژه سازمان ملل در ارتباط با موضوع سوریه ادامه داد: دبیر کل سازمان ملل هر روز خواستار تخلیه و توقف ورود اسلحه است و از کلیه کشورها که رابطه خوب با طرفها در سوریه دارند می خواهد که از روابط خود استفاده و مانع خونریزی در سوریه شوند و برای دستیابی به راه حل مسالمت آمیز کمک کند.

اخضر ابراهیمی تصریح کرد: هیچ کس نفی نمی کند که آنها در سوریه مشکلات حقیقی دارند که باید حل شود. سازمان ملل و اتحادیه عرب آمادگی هر گونه کمک به طرف جامعه بین المللی را برای نزدیک کردن دیدگاهها و حل بحران سوریه و مشکلات دارد.

وی خطاب به صالحی گفت: امیدواریم تماس با شما و کلیه کشورهای منطقه که هم در مسئله سوریه تاثیر دارند و هم از آن تاثیر می پذیرند به راه حل مناسب هدایت شود.

نماینده ویژه سازمان ملل در ارتباط با موضوع سوریه با اشاره به صحبت های صالحی و ارائه پیشنهاد کتبی بیان کرد:  قبلا از این بابت تشکر کردم. این دیدگاهها بسیار خوب است و می توان مسئله سوریه را با کشورهای دیگر و جمهوری اسلامی حل کند.

وی ادامه داد: امیدواریم تمام آرا و ایده ها را جمع کنیم و طی طرحی برای پایان دادن به کابوس ملت سوریه استفاده کنیم.

اخضر ابراهیمی خاطرنشان کرد: ما هیچ دیدگاه و منافعی بجز منافع ملت سوریه را در نظر نداریم.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.