درخواست نماینده ورزقان برای کمک به زلزله‌زدگان

۲۹ آبان ،
ممتاز نیوز : نماینده مردم ورزقان در نطق میان دستور مجلس شورای اسلامی نسبت به وضعیت رسیدگی به مردم در مناطق زلزله‌زده ابراز نگرانی کرد. الله‌وردی دهقانی اظهار داشت: متاسفانه هنوز تنها ۱۵ درصد مردم زلزله‌زده ورزقان ساکن شده‌اند و مردم در ۶۳ روستا زیر چادرها و دیوارهای شکسته زندگی می‌کنند.

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از وطن امروز ؛ نماینده مردم ورزقان در مجلس با بیان اینکه خرابی‌های زلزله در ورزقان گسترده و حجیم بوده است، گفت: مردم هنوز در مکان‌های امن اسکان نیافته‌اند و اسکان موقت ۵ هزار خانوار در ورزقان و روستاهای اطراف آن لازم و ضروری است. دهقانی با اشاره به تاکید آیت‌الله شبستری، نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی، درباره اسکان موقت مردم زلزله‌زده، از رئیس بنیاد مسکن و وزیر راه درخواست کرد هر چه سریع‌تر برای اسکان مردم اقدام کنند و خطاب به وزیر کشور و وزیر نفت، گفت:‌ تامین سوخت مورد نیاز زلزله‌زدگان باید سریع‌تر انجام شود. همچنین وزیر کشور باید در توزیع کمک یک میلیون تومانی به مردم زلزله‌زده دخالت کند چرا که بعضی مسؤولان منطقه سلیقه‌ای عمل می‌کنند و با انتخاب نمایندگان ویژه در پرداخت کمک یک میلیون تومانی سببات نارضایتی مردم را ایجاد کرده‌اند.

 نماینده مردم ورزقان در مجلس از رئیس‌جمهور و دولت خواست اعتبار لازم برای بازسازی زیرساخت‌های مناطق زلزله‌زده را اختصاص دهند تا زندگی مردم به حالت عادی برگردد. دهقانی گفت: سوءمدیریت‌ها سبب شده هنوز مردم در ۶۳ روستا زیر چادر زندگی کنند در حالی که برف و سرما از راه رسیده است.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.