دردهای عضلانی ناشی از تمرینات بسیار

۳۰م دیماه ،

دردهای عضلانی ناشی از تمرینات بسیار، جابجا کردن وسایل سنگین یا تغییر در ترکیبات شیمیایی بدن یکی از ناراحتی های رایج به شمار می رود و درمان های متعددی برای آن در نظر گرفته شده است.

دکتر مرتضی عقیلی، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  یکی از شایع ترین مشکلات روزمره وجود دردهای عضلانی گردن است.

دردهای عضلانی ناشی از تمرینات بسیار، جا به جا کردن وسایل سنگین یا تغییر در ترکیبات شیمیایی بدن یکی از ناراحتی های رایج به شمار می رود و درمان های متعددی برای آن در نظر گرفته شده است.

گرفتگی عضلات گردن عارضه خطرناکی نیست

وی افزود: انواع غذاهای مفید به طور کلی پیشنهاد متخصصین تغذیه بر آن است که غذاهای غنی از کلسیم، پتاسیم و پروتئین برای تسکین دردهای عضلانی مفید است.

زنجبیل به جز برطرف کردن تهوع و کاهش درد عضلانی، برای پیشگیری از زخم گوارشی، درمان سوزش سر دل، کمک به هضم غذا به کار می رفته است.

مرزه برای کاهش دردهای عضلانی یکی از بهترین سبزیجات به کار می رود عقیلی در پاسخ به این که علایم و نشانه های گردن درد چگونه است خاطر نشان کرد: احساس خشکی و سختی گردن، خستگی، افسردگی و اضطراب از علایم اصلی گردن درد است، و اسپاسم عضلات صدمه دیده یکی از علایم گردن درد به شمار می آید.

وی در پایان در پاسخ  به این که این بیماری در بین چه اشخاصی شایع تر است گفت: اشخاص پشت میز نشین، کارمندها، نویسنده ها این مشکلات رایج تر است و درمان آن می تواند استراحت ، تمرینات ورزشی، آروماتراپی و رژیم غذایی باشد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.