درمان مهلک ترین “سرطان” با “نانو ذرات” الماس ممکن شد

فروردین ۱۴۰۳

ترکیب داروهای شیمی درمانی و “نانو ذرات” الماس در جریان خون اشخاص مبتلا به “سرطان” سبب بهبود شرایط و کاهش سلولهای سرطانی شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ؛ پژوهشگران از درمان سرطان خون با نانو ذرات الماس خبر داده اند. 

پژوهشگران دانشگاه ملی سنگاپور با همکاری دانشگاه کالیفرنیا موفق به ساخت دارویی جدید برای درمان سرطان خون شدند. این گروه ماده شیمیایی ضد سرطان خون را با نانو ذرات ترکیب کرده و دارویی برای درمان بیماران ساختند. 

به گفته محققان: این دارو اولین نمونه ای است که می تواند سلولهای سرطان خون را از بین برده و در بین داروهایی از این دست منحصر به فرد می باشد به طوری که برخلاف داروهای دیگر در سیستم گردش خون قرار گرفته و از فعالیت های کلی سرطان خون توقف به عمل بیاورد. 

پژوهشگران این دارو را موثرترین درنوع خود بر شمرده به طوری که کاهش سرعت رشد سلولهای سرطانی و در مواقعی جلوگیری از رشد آنها از وظایف این داروهاست. 

این دارو می تواند برخی از این سلولها را نیز از بین برده و تنها مشکل آن مقاومت سلولهای سرطانی در برابر این دارو است. 

ادوارد چو محقق ارشد این طرح از پمپ ژنتیکی این دارو به جهت شیمی درمانی خبر داده به طوری که نتایج اثر بخشی دارد. 

محققان از رفع این مشکل با کمک نانو ذرات ۲ تا ۸ نانومتری از جنس الماس برای مقاومت دارویی دانسته که با پیوند نانوذرات الماس این مشکل بیماران نیز حل خواهد شد. 

این تیم تحقیقی از نتایج شگفت انگیز آزمایش این نانو ذرات الماس بر روی موشهای آزمایشی خبرداده و اثرات مفید و بهبود این دارو و ایمن سازی سیستم گردش خون به کمک پمپاژ کردن این دارو با جریان سیال دارد./ ع۲

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.