درمان ویروس ناشناخته با آلیاژی از مس

فروردین ۱۴۰۳

محققان با استفاده آلیاژ مس به درمان ویروس نورو که بیش از ۲۶۷ میلیون نفر در جهان به آن مبتلا می شوند نایل آمدند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران محققان موفق به درمان ویروس ناشناخته ای با تجویز مصرف آلیاژ خاصی از مس شدند.

پژوهشگران دانشگاه ساتون با مطالعه ی جامع بر روی ویروس ناشناخته ای که آن را نورو ویروس نامیده اند هیچ گونه درمان قطعی برای آن پیدا نکرده تا اینکه با بررسی برخی اشخاص که در ظروف مسی غذا طبخ می کردند به درمان آن پی بردند.

به گفته محققان سالانه ۲۶۷ میلیون یورو بیماری اسهال و استفراغ ناشی از این ویروس خاص می باشد که سالانه حدود سه هزار نفر را در انگلستان بستری و راهی بیمارستان می کند.

نورو ویروس هیچ درمان یا واکسن خاصی نداشته و می تواند در اثر تماس فرد به فرد یا تماس با آب و سطوح آلوده به فرد منتقل گردد.

مطالعات اخیر دانشمندان نشان داد که نورو ویروس در بین اشخاصی که با مس و آلیاژهای آن در تماس می باشند و به نوعی بدن آنها می رسد تا ۶۰ درصد کاهش یافته و با نمونه گیری به درمان این دسته از بیماران پی بردند.

مقاومت بالا این ویروس در برابر عوامل محیطی بسیار زیاد بوده به طوری که قادر است برای مدت بیش از ۷۲ ساعت بر روی هر سطحی فعالیت کرده و در برابر نظافت هیچ واکنشی ندهد.

آلیاژهای مس و نظافت عمومی دو راه عمده برای درمان این ویروس مطرح شده که محققان با تولید پاتوژن آن امیدوارند این دو راه به درمان بیماران و یا کاهش روند مبتلایان منجر گردد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.