درمبخش: شبکه تلویزیونی هنر باید فرا جناحی باشد

۲۸خردادماه،

سهم خواهی هنرمندان تجسمی از صدا و سیما/۴

بی شک هنرمندان عرصه های مختلف از دولت مطالبات خاص خودشان را خواهند داشت و یکی ازاین مطالبات راه اندازی شبکه تلویزیونی سراسری هنراست.

کامبیزدرمبخش درگفت وگو با خبرنگار تجسمی هنرآنلاین دربارهٔ ضرورت راه اندازی شبکه تلویزیونی هنر گفت: با تغییر و تحولاتی که بزودی درعرصه مختلف ملی بوجود خواهد آمد؛ بی شک هنرمندان عرصه های مختلف از دولت مطالبات خاص خودشان را خواهند داشت و یکی ازاین مطالبات راه اندازی شبکه تلویزیونی سراسری هنراست.

وی افزود: سال هاست که در کشورهای جهان حتی بعضی کشورهایی که هنوز توسعه اقتصادی چندانی پیدا نکرده اند؛ شبکه های تخصصی هنرراه اندازی شده است و درطول روزها برنامه های متنوع هنری ازاین شبکه ها پخش می گردد، اما متاسفانه درایران هنوزشبکه ای برای هنر راه اندازی نشده است.

این هنرمند پیشکسوت که نشان عالی هنری را سال پیش دریافت کرد، ادامه داد: البته برای تحقق و راه اندازی چنین شبکه ای باید نظرسنجی صورت گیرد و بهترین شکل ممکن این شبکه راه اندازی شود.

درمبخش ادامه داد: یکی از مهمترین نکاتی که برای راه اندازی شبکه هنر باید به آن توجه کرد؛ بی طرف بودن این شبکه است و این شبکه نباید امکانات خود را تنها به هنرمندان خاص اختصاص دهد. همچنین این شبکه برنامه هایش را باید در ساعتی پخش کند که هنرمندان بتوانند با فراغ بال از آنها استفاده کنند.

این کاریکاتوریست با بیان این مطلب که هرکمکی که برای ترویج هنر درجامعه لازم باشد، دریغ نخواهد کرد گفت: من برای راه اندازی این شبکه اگر کمکی لازم باشد، بی دریغ دراختیاربرنامه سازان این شبکه خواهم گذاشت.

او دربارهٔ ضرورت پرداختن به آموزش هنردراین شبکه گفت: من بارها گفته ام که هنر آموزش دادنی نیست اما به عنوان یک هنرمند پیشکسوت می توان تکنیک های هنری را در این برنامه ها آموخت و من هم حاضرم این تکنیک ها را آموزش بدهم .

انتهای پیام/

۳۲۰/۳۲
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.