درهای برج «ایفل» بسته شد

۰۵ تیرماه ۱۳،

به سبب اعتصاب کارکنان برج «ایفل»،‌ درهای جاذبه برتر گردشگری فرانسه به روی گردشگران بسته شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ اعتصاب ۳۰۰ کارمند برج ایفل، یکی از سه جاذبه برتر گردشگری فرانسه، درهای این جاذبه گردشگری را به روی گردشگران پایتخت فرانسه بست.

اعتصاب دو روزه کارکنان برج ایفل در اعتراض به شرایط بد کاری و میزان کم حقوق سبب شد که روز قبل و امروز (چهارشنبه)‌ حدود ۵۰ هزار گردشگر از بازدید از این بنای ارزشمند تاریخی ۱۲۴ ساله که در حالت عادی به صورت شبانه‌روزی میزبان گردشگران است، محروم شوند.

در روزهای پایانی دسامبر ۲۰۱۰ نیز اعتصاب کارکنان برج ایفل برای دریافت حقوق، بیش از دو روز گردشگران را از بازدید از این بنای تاریخی محروم کرد.

برج ایفل در سال ‌۱۸۸۹ میلادی به عنوان هسته‌ مرکزی نمایشگاه بین‌المللی شهر پاریس ساخته شد. برج ایفل تا ‌۱۰ سال پس از ساخت بدون آسانسور بود تا اینکه در سال ‌۱۸۹۹ میلادی به آسانسور مجهز شد.

این برج در سال‌های بعدی به میله‌های حفاظتی با هدف جلوگیری از خودکشی بازدیدکنندگان مجهز شد؛ هرچند تا به حال نزدیک به ‌۵۰۰ نفر با پرتاب کردن خود از برج ایفل اقدام به خودکشی کرده‌اند.

اکنون برج ایفل به فناوری‌های مدرن مانند آسانسورهای هیدرولیکی و دستگاه‌های امنیتی مجهز به اشعه‌ ایکس مجهز شده است. این برج که تا سال ۱۹۲۹ میلادی مرتفع‌ترین ساختمان جهان بود، در حال حاضر در کنار موزه‌ «لوور» و کاخ «ورسای» یکی از سه جاذبه اصلی گردشگری فرانسه به شمار می‌رود و سالانه میزبان میلیون‌ها گردشگر است.

منبع: ایسنا


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.