درویشی حکم دبیری جشنواره‌ی موسیقی نواحی را پس داد یا …؟!

۱۱اردیبهشت،

هشتمین جشنواره موسیقی نواحی ایران از ۲۹ تا ۳۱ اردیبهشت درتهران برگزار خواهد شد و این در حالی است که چندی پیش شخص دیگری در سکوت خبری حکم دبیری جشنواره را دریافت کرده است.

به گزارش خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، چند روز بیشتر به آغاز هشتمین جشنواره موسیقی نواحی ایران نمانده اما هنوز هیچ اطلاع‌رسانی رسمی در این رابطه صورت نگرفته است.

این جشنواره که با تاخیری طولانی برگزار خواهد شد، دارای سه بخش اصلی، مقام‌خوانی، گروه‌نوازی، تکنوازی، بخش ویژه پیشکسوتان و بخش جنبی «آوای‌رهپویان» است.

***

از میرزمانی تا پاشایی

از جشنواره موسیقی نواحی هفتم حدود ۲ سال می‌گذرد و جشنواره هشتم با تاخیر بسیاری برگزار می‌شود.

سیاست‌گذاری‌های اولیه جشنواره هشتم توسط سید محمد میرزمانی، مدیر کل پیشین دفتر موسیقی انجام شد و او در همان دوران تیر ماه سال قبل دربارهٔ تاخیر جشنواره در گفتگو با ایسنا مطرح کرد: « محمدرضا درویشی به عنوان دبیر هشتمین جشنواره موسیقی نواحی ایران منصوب خواهد شد.»

او ادامه داد: «استان‌هایی که قرار است در هشتمین جشنواره موسیقی نواحی ایران شرکت داشته باشند، مشخص شده‌اند و برای به نتیجه رسیدن و ثمر بخش بودن جشنواره یک برنامه‌ریزی پنج ساله برای ساختار اصلی در نظر گرفتیم. »

میرزمانی افزود: مجموعه رویکردهای ما طی پنج سال پیاده خواهند شد و از محمدرضا درویشی تشکر می‌کنم که دبیری این جشنواره را پذیرفت.

***

میرزمانی به درویشی حکم دبیری داد

سید محمد میرزمانی در تاریخ ۴ اردیبهشت ۹۱ حکم دبیری درویشی را برای هشتمین جشنواره موسیقی نواحی ایران صادر کرد.

مدیرکل پیشین دفتر موسیقی دراین حکم آورده بود: « نظر به اهمیت وجایگاه جشنواره بین‌المللی موسیقی نواحی با توجه به مرتبت وشناخت تجارب وسوابق ارزشمند شما دراین عرصه جناب عالی را به عنوان دبیرهشتمین جشنواره موسیقی نواحی منصوب می‌نمایم. »

درادامه این حکم آمده بود: «امید است باهمراهی وهمکاری همه دست اندرکاران این عرصه و بکارگرفتن تجربه و تدبیر خویش مجالی تازه برای رخ نمایی موسیقی‌های ناب نواحی ایران اسلامی پدید آورده و بیش از بیش امکان حمایت بیشترازاینگونه موسیقی را فراهم سازید.»

***

بهمن کاظمی، دبیر جشنواره هشتم

در روزهای پایانی سال ۹۱ یعنی ۲۷ اسفند، درست زمانی که میرزمانی از سمت خود استعفا کرده بود و پاشایی بر صندلی طبقه آخر دفتر موسیقی تکیه زده بود، از پوستر این جشنواره رونمایی شد.

در مراسم رونمایی از پوستر اهالی رسانه حضور نداشتند اما در خبرهای انتشار یافته نوشته شده بود: «نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری هشتمین جشنواره موسیقی نواحی کشور روز یکشنبه ۲۷ اسفندماه با حضور حمید شاه آبادی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی معلم دامغانی رییس فرهنگستان هنر، دکتر بهمن کاظمی دبیر جشنواره و سایر اعضای شورا برگزار شد.»

این در حالی بود که پیش از این هیچ خبری مبنی بر اینکه بهمن کاظمی حکم دبیری جشنواره را دریافت کرده است، منتشر نشده بود و معلوم نیست او دقیقا چه زمانی حکم دبیری گرفته است؟

***

محمدرضا درویشی نیز در تازهترین اظهارنظرش گفته است:«من هیچ اطلاعی از جشنواره موسیقی نواحی ندارم.»

***

به گزارش ایسنا، تاکنون هیچ خبر تازهی در زمینه این جشنواره منتشر نشده است و اطلاعات این گزارش نیز به طور مستقیم از پایگاه اینترنتی رسمی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استخراج شده است.

منبع: ایسنا


موسیقی ایرانیان
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.