درگیری تظاهرکنندگان مصری با نیروهای امنیتی در قاهره

۳۰ آبان ،

نیروهای امنیتی مصر با تظاهرکنندگانی که در تلاش بودند سالروز یکی از درگیری‌های سال قبل را در نزدیکی میدان التحریر قاهره برگزار کنند، درگیر شدند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، منابع اعلام کردند که یک افسر و سه سرباز و سه تن از تظاهرکنندگان در درگیری‌های خیابان “محمد محمود” در نزدیکی میدان التحریر در مرکز قاهره زخمی شدند.

فعالان در تلاش بودند که اولین سالگرد درگیری‌های خیابان “محمد محمود” که سال قبل ۴۵ کشته بر جای گذاشت، برگزار کنند.

شاهدان عینی اظهار کردند درگیری‌ها وقتی آغاز شد که ده‌ها تن از تظاهرکنندگان تلاش کردند دیوار حائل در خیابان “یوسف الجندی” در نزدیکی وزارت کشور مصر تخریب کند.

ده‌ها تن از تظاهرکنندگان از اطراف وزارت کشور که هر از گاهی درگیری‌هایی در انجا شکل می‌گرفت، دور شدند.

در حالیکه نیروهای امنیتی مانع از رسیدن تظاهرکنندگان به منطقه شدند و این منطقه را محاصره کردند، تظاهرکنندگان شعارهایی علیه اخوان المسلمین سر دادند.

در همین جهت شاهدان عینی اعلام کردند که آتش در یک مدرسه ابتدایی در خیابان محمد محمود ملاحظه شد. فعالان اظهار کردند که این آتش در نهایت پرتاب کوکتل مولوتف به سمت نیروهای که در داخل مدرسه و در پشت بام آن ایستاده بودند و گاز اشک‌آور پرتاب می‌کردند، اتفاق افتاد.

شاهدان عینی همچنین تصریح کرده بودند که نیروهای امنیتی برای ممانعت از رسیدن تظاهرکنندگان به ساختمان وزارت کشور گاز اشک آور پرتاب کردند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.