درگیری در اردوگاه فلسطینی نهرالبارد لبنان ۱۳ کشته و زخمی برجای گذاشت

به گزارش ایرنا از بیروت، به دنبال ادامه ناامنی ها در شمال لبنان، این بار ساکنان اردوگاه نهرالبارد که القاعده در میان آنها نفوذ بالایی دارد، غروب جمعه به بهانه توقیف موتور سیکلت یکی از ساکنان این اردوگاه به ایستگاه ایست و بازرسی ارنش لبنان حمله کردند و تعدادی از نظامیان لبنانی را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

به دنبال این حادثه، ارتش بر روی مهاجمان آتش گشود و دامنه درگیری ها بالا گرفت که بر اثر آن تاکنون ۳ تن از جمله دو کودک کشته شدند.

هم اکنون ، اکثر خیابانهای منتهی به این اردوگاه با آتش زدن لاستیک در حال حاضر مسدود هستند.

ارتش در حال حاضر نیروهای خود را در منطقه مستقر کرده و در عین حال با ریش سفیدان فلسطینی منطقه برای بازگشت شرایط به حالت عادی وارد مذاکره شده است.

سران فلسطینی با اشاره به اختناق ۵ ساله در این اردوگاه، خواستار محاکمه و مواخذه عاملان شلیک به مردم عادی شدند.

به گفته آنها، فلسطینیان با ارتش لبنان در یک جبهه و برای مبارزه با رژیم صهیونیستی می جنگند اما این امر سبب نمی شود که مورد حمله نظامیان لبنانی قرار بگیرند.

نیروهای ارتش لبنان در سال ۸۶ توانستند پس از سه‌ماه زد و خورد با شورشیان گروه سلفی ‘فتح‌الاسلام’ کنترل کامل اردوگاه پناهندگان نهر‌البارد را در دست گیرند. در جریان درگیری‌های مسلحانه سه ماهه بین نیروهای ارتش لبنان و شبه نظامیان فلسطینی مستقر در نهرالبارد ۱۵۷ سرباز لبنانی و ۱۳۱ شبه‌نظامی کشته شدند. همچنین ۴۲ شهروند غیرنظامی نیز جان خود را از دست دادند.

۱۵۹۲

خاور**۱۰۳۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۴۶۸۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.