درگیری معترضان و نیروهای امنیتی لیبی در مقابل کنسولگری آمریکا در بنغازی

به گزارش خبرگزاری رویترز از بنغازی، به گفته یک مقام امنیتی لیبی، درگیری بین دوطرف در پی اعتراض مشابه در کشور همسایه لیبی یعنی مصر آغاز شد.

معترضین خشمگین مصری از دیوار سفارت مصر بالا رفته و با بزیر کشیدن پرچم آمریکا و پاره کردن و سوزاندن آن در اعتراض به فیلم یاد شده، پرچم های سیاه را به جای پرچم آمریکا برافراشتند.

ˈعبدالمنعم الحورˈ سخنگوی کمیته عالی امنیتی لیبی گفت: درگیری شدید بین ارتش لیبی و شبه نظامیان مسلح در خارج از کنسولگری آمریکا در بنغازی رخ داد.

وی افزود: گارد امنیتی آمریکا مستقر در داخل ساختمان کنسولگری به سوی شبه نظامیان مسلح که قصد داشتند وارد ساختمان کنسولگری شوند، شلیک کردند.

این سخنگو با ذکر این موضوع که درگیری در خارج از کنسولگری آمریکا رخ داد، افزود: راه های منتهی به محل درگیری بسته شده و نیروهای امنیتی ساختمان کنسولگری آمریکا را در محاصره خود دارند.

وی گفت: حمله مسلحانه علیه کنسولگری آمریکا و اعتراض های رخ داده در قاهره پایتخت مصر، با یکدیگر مرتبط بود و افراد مسلح قصد داشتند از این موقعیت بهره برداری و اوضاع را در لیبی بی ثبات تر کنند.

به گزارش خبرنگار رویترز از صحنه درگیری ها، صدای تیراندازی و وقوع یک انفجار شنیده شده و دود ناشی از این درگیری ها دیده می شد.

یک مقام سفارت آمریکا درگیری و حمله به کنسولگری آمریکا دربنغازی را تایید، ولی از ذکر جزییات بیشتر خود داری کرد.

همچنین به گزارش خبرگزاری فرانسه، نزدیک به سه هزار تظاهرکننده وابسته به گروه های اسلامی و هواداران تیم های فوتبال الاهلی و الزمالک روز سه شنبه در اعتراض به تهیه یک فلیم توهین آمیز به حضرت محمد (ص) پیامبر اسلام مقابل سفارت آمریکا در قاهره تجمع کردند.

تظاهرکنندگان مصری روز سه شنبه در اعتراض به یک فیلم توهین آمیرعلیه پیامبر عظیم الشان اسلام که گفته می شود از سوی برخی مصری های قبطی مقیم آمریکا تولید شده است، تظاهرات کردند.

۱۶۸۲**۱۳۶۸**

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.