درگیری میان مسلمانان و هندوها و اعلام منع آمد و شد در مناطقی از هند

پلیس هندوستان پس از وقوع درگیری میان هندوها و مسلمانان در جریان فستیوال هندی‌ها در ایالت اوتار پرادش، در این منطقه منع آمد و شد اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، منع آمد و شد در بخش‌هایی از منطقه فیض‌آباد و در پی خشونت‌های میان هندوها و مسلمانان بر سر شناور شدن بت‌های هندو در رودخانه‌ای در منطقه به منظور برگزاری مراسم هندوها برقرار شد.

افسران پلیس با شلیک گلوله‌های واقعی و گاز اشک‌آور سعی در کنترل اوضاع داشتند. همچنین در جریان این خشونت‌ها دست‌کم ۹ تن از جمله یک مامور پلیس مجروح شد. علاوه بر این یک خودرو به آتش کشیده شده و چند مغازه نیز تخریب شد.

۲۰ سال قبل نیز این منطقه شاهد هجوم افراطیون و کشته شدن بیش از دو هزار تن که بیشترشان را مسلمانان تشکیل می‌دادند، بود.

سروزیر ایالت اوتار پرادش، واقع در شمال هند به خبرنگاران گفت: دولت من افرادی را که باعث بروز این ناآرامی شده‌اند، دستگیر می‌کند.

در جریان هفت ماه خشونت درون مذهبی در این ایالت در گذشته که دست‌کم ۱۲ کشته بر جای گذاشت، نگرانی‌ها در خصوص افزایش تنش‌ها میان هندوها و مسلمانان این منطقه قوت گرفت.

یکی از افسران پلیس این ایالت نیز به خبرگزاری فرانسه گفت: ماموران پلیس و نیروهای ویژه بیشتری برای کنترل اوضاع به منطقه اعزام شده‌اند.

در جریان اعلام منع آمد و شد تمامی مدارس در این ایالت تا اطلاع ثانوی تعطیل شده و بسیاری از معابد منطقه هم بسته شدند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.