درگیری های شدید در ایرلند شمالی بر سر پرچم بریتانیا

۱۸م دیماه ،

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز، پلیس منطقه ایرلند شمالی اعلام کرد نیروی پلیس از سوی گروه های تندرو حامی دولت مرکزی بریتانیا مورد هدف قرار می گیرد و این اشخاص دست به اغتشاش می زنند.
 
منطقه ایرلند شمالی به همراه ولز، اسکاتلند و انگلیس، چهار منطقه تشکیل دهنده بریتانیا می باشند.  سه منطقه ایرلندشمالی ، ولز و اسکاتلند به صورت شبه فدرالی مدیریت می شوند.

رویترز گزارش داد: منطقه ایرلند شمالی که مرکز آن شهر بلفاست در چند روز اخیر شاهد ناآرامی های گسترده ای بر سر موضوع برافراشتن پرچم بریتانیاست. البته این ناآرامی ها از ماه قبل آغاز شده بود اما در پس از توقف ، از چند روز پیش دوباره آغاز شد.

 
دلیل این ناآرامی ها، لغو برافراشتن پرچم بریتانیا بر فراز ساختمان شورای شهر بلفاست است.

سخنگوی اتحادیه پلیس ایرلند شمالی به بی بی سی گفته است: آنچه که به طور واضح مشخص شده این است که گروه های شبه نظامی با ربودن مسئله اعتراضات به پرچم، هم اکنون از سلاح خود علیه پلیس استفاده می کند.

ایرلند هم اکنون شاهد بدترین درگیری ها و ناآرامی ها از زمان امضای توافقنامه صلح سال ۱۹۹۵ تاکنون است.

با این توافقنامه، درگیری ۳۰ ساله میان فعالان ملی گرای ایرلندی (کاتولیک) از یک سو و نظامیان بریتانیا و حامیان دولت مرکزی این کشور (پروتستان مذهب) از سوی دیگر به پایان رسید.

ملی گرایان ایرلندی که کاتولیک می باشند خواهان پیوستن ایرلند شمالی (در اختیار بریتانیا) به کشور ایرلند جنوبی می باشند.

تاکنون ۷۰ نفر در ارتباط با این ناآرامی های ایرلند شمالی دستگیر شده اند. در روزهای قبل، ایرلند شمالی شاهد تیراندازی به سمت نیروهای پلیس نیز بود.

شورای شهر بلفاست ماه قبل تصمیم گرفت نصب پرچم بریتانیا در ساختمان شهرداری این شهر تنها در ۲۰ روز مشخص از سال صورت گیرد.

این تصمیم در پی آن گرفته شد که جمهوریخواهان ایرلند شمالی که طرفدار جدایی از بریتانیا و پیوستن به جمهوری ایرلند می باشند،خواهان جمع شدن مطلق پرچم بریتانیا بودند و طرفداران اتحاد با بریتانیا خواستار نصب همیشگی پرچم بریتانیا بودند.

پرچم بریتانیا خود تشکیل شده از پرچم های سه منطقه اسکاتلند، ایرلند شمالی و انگلیس است.

به ترتیب پرچم چهار منطقه تشکیل دهنده بریتانیا:  انگلیس، اسکاتلند، ولز، ایرلند شمالی

     


پرچم بریتانیا


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.