دریافت اولین تصاویر فضایی از ماهواره مجهز به گوشی‌های اندرویدی

۱۹اردیبهشت،

 

سازمان فضایی ناسا هر روز تصاویر مختلفی را از آسمان‌ها دریافت می‌کند و آن‌ها را مورد مطالعه قرار می‌دهد. اما این تصاویر تازه با هر آنچه که ناسا در طول تاریخ فعالیت‌های خود دریافت کرده بود متفاوت است.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این تصاویر تازه از PhoneSats که ارزان‌ترین ماهواره دنیا محسوب می‌شود و در اندازه بسیار کوچک ساخته شده است به دست آمده که البته باید توجه داشت مدیریت سیستم مرکزی این ماهواره را گوشی‌های هوشمند اندرویدی در دست دارند.
 
سازمان فضایی ناسا در این اقدام سه ماهواره اندرویدی مجزا را در تاریخ ۲۷ آپریل ۲۰۲۴ به فضا پرتاب کرد که هر سه آن‌ها با موفقیت در محل از پیش‌ تعیین شده قرار گرفتند. سازمان فضایی ناسا با این اتفاق ثابت کرد که با دستگاه‌های الکترونیکی کاربری و معمولی هم می‌توان چنین پروژه عظیمی را انجام داد.
 
"بروس یوست"(Bruce Yost) مدیر برنامه‌های ناسا در بخش "برنامه فناوری ماهواره‌های کوچک" در بیانیه‌ای گفت: «فضاپیمای اصلی حاوی این گوشی‌های هوشمند در طول زمان کوتاه وارد مدار زمین شد. ما موفق شدیم کارایی گوشی‌های هوشمند را به طور کامل تغییر دهیم و از آن‌ها به عنوان یک ماهواره در محیط فضا استفاده کنیم».

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.