در بوق کاهش قیمت مسکن ندمیم

۱۹فروردین۱۳،

رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان با بیان اینکه با افزایش ارزش پول ملی، قیمت مسکن قطعاً کاهش خواهد یافت گفت:اگر نرخ دلار کاهش یابد و ارزش پول ملی بالا برود، مطمئناً و قطعاً قیمت مسکن کاهش خواهد یافت.

به گزارش Consbank، مجتبی بیگدلی در پاسخ به این سوال که گزارشها از بازار مسکن حاکی از عقب نشینی قیمت مسکن از قیمتهای پیشنهادی و قبلی است، اظهار داشت : چنانچه نرخ دلار کاهش یابد و ارزش پول ملی بالا برود، مطمئناً و قطعاً قیمت مسکن کاهش خواهد یافت، چرا که کاهش ارز بر کل اقتصاد کشور اثرگذار است و همه به خوبی می‌دانیم که بازار مسکن تافته جدابافته از اقتصاد نیست.

وی با انتقاد از اینکه نباید مدام از از کاهش قیمت مسکن صحبت کرد و گفت که قیمتها در آینده کاهش می یابد، افزود: اگر مدام بگوئیم که قیمت مسکن کاهش می یابد نه تنها بر بازار مسکن تاثیر منفی گذاشته ایم بلکه سبب کاهش ساخت و ساز شده ایم.

بیگدلی ادامه داد:در سال ۸۵ و ۸۶ وزیر مسکن و شهرسازی وقت و رئیس اتحادیه املاک در مصاحبه کردن با هم مسابقه گذاشته بودند و مدام اعلام می‌کردند که قیمت مسکن باز هم کاهش می‌یابد و همین مسائل سبب شد تا سرمایه گذاری در بخش مسکن کاهش قابل ملاحظه ای یابد چون متقاضی برای خرید مسکن به شدت کاهش یافته بود.

وی گفت: بازار مسکن باید به گونه‌ای طراحی و آماده شود که سرمایه گذاران برای ساخت رغبت داشته باشند. وی افزود: بازار مسکن را با همین انبوه‌سازان پویا نگه داریم تا هم برای مردم مسکن تولید کنیم و هم برای تولید کننده و انبوه‌ساز برای ورود به بازار رغبت ایجاد کنیم.


بانک اطلاعاتی ساختمان | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.