در ماه رمضان انفاق «اقلام بهداشتی» کنیم/ استفاده از ماسک در مترو ظرف روزهای آتی

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با اشاره به اینکه اجرای طرح الزام استفاده از ماسک در حمل و نقل عمومی در ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب شده و باید در روزهای اتی اجرایی شود، افزود: ممکن است تهیه ماسک برای برخی امکان پذیر نباشد با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان هستیم شهروندان می توانند انفاق اقلام بهداشتی را انجام دهند.

زهرا صدراعظم نوری در گفتگو با ایسنا، در تشریح روند اجرای این طرح در حمل و نقل عمومی شهر تهران گفت: در شرایطی که فعالیت ها دوباره آغاز شده و مردم در حال استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی هستند ، برای اینکه موج جدیدی از شیوع ویروس کرونا آغاز نشود و روند خوبی که ظرف روزهای گذشته طی شده ادامه یابد، جا دارد مراقبت های خاصی انجام شود.

وی افزود: یکی از نگرانی هایی که وجود دارد حضور در محیط های عمومی از جمله ایستگاه های مترو، قطارها و اتوبوس ها است که لازم است فاصله اجتماعی در آنها رعایت شود و حتما افراد از ماسک و دستکش استفاده کنند بر همین اساس این پیشنهاد توسط کمیسیون سلامت شورای شهر و کمیته ویژه نظارت بر فعالیت های مقابله با کرونا در شهر تهران مطرح و پیگیری شد در حقیقت این پیشنهاد در ستادملی مقابله با کرونا مطرح و تصویب شد.

وی ادامه داد: بنابراین لازم است این امر محقق شود چرا که سلامت مردم به این موضوع گره خورده و هر فردی که رعایت می کند هم سلامتی خود را می تواند تامین کند و هم سلامتی سایر شهروندان لذا توصیه می شود همه مردم این موضوع رعایت کنند و از ماسک استفاده کنند و فاصله اجتماعی رعایت کنند تا زندگی بهتر و استرس کمتری داشته باشیم.

وی تاکید کرد: امکان دارد تهیه ماسک برای همه مقدور نباشد و مشکلاتی را فراهم کند لذا باید اولا افراد تلاش کنند از ماسک استفاده کنند چه ماسک یکبار مصرف چه ماسک های پارچه ای که قابل شستشو هستند و هزینه زیادی ندارد؛ از سوی دیگر دستگاه های دولتی هم باید کمک کنند و بخشی از تامین ماسک را به صورت رایگان برعهده بگیرند و در اختیار مردم قرار دهند.

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به قرار گیری در ایام ماه مبارک رمضان گفت: در این ماه به انفاق، خیرات و نذر بسیار تاکید شده است لذا یکی از کارهای ارزشمندی که می توان انجام داد این است که اقلام بهداشتی را انفاق کنیم.

وی تاکید کرد: بی تردید افراد باید پایبند به اجرای دستورالعمل بهداشتی باشند و هر شهروند مراقب خود و سایرین باشد و به افرادی که از ماسک استفاده نمی کنند معترض باشند ،  همه باید همکاری و کمک کنند که شاهد موج جدید شیوع بیماری نباشیم. قطعا با توجه به اینکه این طرح مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا است ظرف روزهای آتی اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.