در نوروز محبت را به کودکان یاد بدهیم!

۲۴م اسفند ،

متاسفانه مادر و پدر ها با تجمل گرایی و بها دادن به خرید وسایل غیر لازم به توقعات بسیار از حد فرزندان خود دامن می زنند

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ متاسفانه مادر و پدر ها با تجمل گرایی و بها دادن به خرید وسایل غیر لازم به توقعات بسیار از حد فرزندان خود دامن می زنندو نتیجه نه تنها به ضرر هر دو خواهد شد بلکه علاوه بر آن جامعه را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

می خواهیم به ضرورت مشارکت دادن فرزندانمان در کاری بپردازیم که انجام آن برای هر کسی ضروری است چه عید باشد یا هر مناسبت دیگر.

در آستانه ی سال تازه و عید نوروز با فرزندان خود به مناطقی برویم که از نظر مالی فقیر نشین می باشند، به خیریه ها سر بزنیم و از نزدیک با مسائل و مشکلات آنها رو در رو شویم و به دیدار خانواده های بی سرپرست برویم خانه و کاشانه و زندگی آنها را ببینیم و تا جایی که در توان داریم محبتمان را به آنها ابراز کرده و از نظر مالی کمکشان نماییم این کاری است که کودک و نوجوان ما باید یاد بگیرد آنها باید بتوانند از نزدیک با فقر آشنا شوند و ببینند خانواده های بی سرپرست و فقیر چگونه زندگی می کنند و چگونه مسائل مالی خود را حل می نمایند به فرزندانمان یاد بدهیم از وسایل خود، از پول خود و چیزهای نویی که دارند به کودکان دیگر و خصوصا کودکان فقیر هدیه بدهند همه ی کودکان و نوجوانان در داخل خود محور شفقت بسیار دارند دلشان نازکتر و روحشان لطیف تر است آنها می توانند از ته دل و از عمق جان به دیگران محبت کنند و محبت آنها خالص تر و دلنشین تر از بزرگسالان است.

بهترین زمان ابراز محبت به دیگران: برای فرزندانمان بهترین زمان محبت به مستمندان زمان هایی است که حجم دارایی آنها بالاترین سطح را دارد چه حجم دارایی مالی باشد و چه محبتی که دریافت کردند. زمان هایی مثل اعیاد و جشن ها، روز تولد و روزهای بعد از آن و مانند اینها، اما حتی اگر این مناسبت ها هم نباشد دیدار از اشخاص نیازمند بهتر است جزو برنامه ی فرزندانمان باشد.

منبع: کودک سالم


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.