در پی افشای جاسوسی دولت آمریکا روی داد: افزایش ۲ برابری کاربران فیلترشکن “تور”

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

افزایش نگرانی‌ها از جاسوسی‌های آنلاین دولت آمریکا سبب شده تا شمار کاربران فیلتر شکن معروف "تور" در ماه قبل به دو برابر افزایش پیدا کند.
 
به گزارش سرویس فناوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و به نقل از پایگاه اینترنتی خبری V3، شرکت "تور" (Tor) که از معروف‌ترین ارائه‌کننده‌های نرم افزار فیلتر شکن در جهان است با انتشار یافتن آماری اعلام کرد که در ماه آگوست سال جاری میلادی شمار کاربران این فیلتر شکن دو برابر افزایش داشته و به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رسیده است.
 
شرکت تور سبب چنین افزایشی را نامشخص اعلام کرد این در حالیست که به نقل از تحلیل‌گران سبب اصلی این امر افزایش نگرانی‌ها از جاسوسی‌های آنلاین به ویژه از سوی دولت آمریکا است که پس از افشاگری‌های ادوارد اسنودن به اوج خود رسیده است.
 
تور یک سرویس رایگان است که به کاربران اجازه می‌دهد تا بدون آنکه هویتشان شناسایی شود در اینترنت به وب‌گردی و انجام امور خود بپردازند.
 
به اشخاصی که از این سرویس استفاده می‌کنند٬ آی‌پی‌های تصادفی و نامرتبط اختصاص داده می‌شود و با همین امکان٬ رهگیری فعالیت‌های آنها در اینترنت توسط سازمان‌های جاسوسی شاید نه محال اما حتما بسیار دشوارتر می‌شود.
 
کاربران "تور" حتی می‌توانند هر زمانی که می‌خواهند آدرس آی‌پی خود را تغییر دهند.
 
به گزارش "هافینگتون پست"٬ پیش از افشاگری‌های اسنودن دربارهٔ سیستم عظیم جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) روزانه نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر از "تور" برای وب‌گردی ناشناس و عبور از سد سانسور آنلاین بهره می‌گرفتند اما حالا تعداد کاربران این سیستم دو برابر شده است.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.