در گفتگو با آریا مطرح شد ؛ ناگفته های سخنگوی کمیسیون امنیت ملی از ماجرای سخنرانی حدادعادل در شلمچه

خبرگزاری آریا- محوریت قرار دادن حداد عادل در سفر نمایندگان مجلس هشتم به شلمچه عامل انشعاب و اختلاف بین اصولگرایان شد.
سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی آریا با اظهار بی اطلاعی از برگزاری جلسه میان علی لاریجانی و برخی از نمایندگان مجلس و دغدغه هایی مطرح شده در این جلسه مبنی بر عدم اعمال شایسته سالاری در مجلس نهم و مخالفت علی لاریجانی با تشکیل فراکسیون فراگیر اصولگرایی در این نشست می گوید: بنده از این نشست هیچ اطلاعی ندارم اما باید یاد آور شوم در مجلس هشتم مجمع فراگیر اصولگرایی، از همه اصولگرایان مجلس دعوت به عمل آورد و در آن مجمع بر سر موضوعات مهم تبادل نظر صورت می گرفت.
وی می افزاید: اما متأسفانه در مجلس نهم از سوی حامیان حداد عادل بر سر ریاست مجلس گروه بندیی صورت گرفت که منشأ اختلاف بین اصولگرایان شد.
نقوی حسینی با اشاره به سفر برخی از نمایندگان مجلس هشتم به شلمچه تصریح می کند: در آن سفر که بنده نیز حضور داشتم به آقایان گفتم  حداد عادل را در این سفر محور نکنید زیرا با این کار اصولگرایی دچار انشعاب و شکست می شود زیرا این جمع برای ایشان نیامده اند اما با این وجود دیدیم حداد عادل پشت میکروفن رفت و شروع کرد به سخنرانی که این کار خطایی بود و موجب انشقاق میان اصولگرایان شد.
وی ادامه می دهد: در واقع اولین اقدامی که از سوی حامیان حداد عادل صورت  گرفت موجب شد دیگر اصولگرایان اقدام به تشکیل فراکسیون رهروان ولایت کنند لذا این فراکسیون با ۱۸۰ عضو خط و مشی اصولگرایی را تعریف می کند بنابراین اگر دیگر فراکسیون ها نیز قصد همکاری دارند ما در فراکسیون رهروان ولایت در خدمت آنها هستیم ولی اگر بخواهند دوباره همان تشکیلات را محور قرار دهند رهروان ولایت به راه خود ادامه خواهد داد.
وی در پاسخ به انتقاداتی که نسبت به عدم شایسته سالاری در مجلس نهم صورت می گیرد، اظهار می دارد: ما باید ببینیم منظور آقایان از شایسته سالاری چیست؟ در واقع اگر منظور این است که وقتی اعضای کمیسیون ها و روسای کمیسیون ها با رای مخفی انتخاب شدند و یا نحوه انتخاب رییس مجلس گویای این حقیقت است که رهروان ولایت این انتخاب ها را رهبری کرده پس این مساله نشان دهنده این است که فراکسیون رهروان ولایت یک فراکسیون قویی است.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان می کند: متاسفانه قضاوت ها منصفانه نیست و حتی ما در بحث ریاست کاظم جلالی بر مرکز پژوهش های مجلس نیز می بینیم بعضا منصفانه قضاوت نمی کنند لذا بنده معتقدم این رفتارها تنها موجب شکاف در مجموعه اصولگرایان می شود که این به نفع مجلس و جریان اصولگرایی نیست.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.