دسته بندی باطری های فرسوده با استفاده از هوش مصنوعی

۳۰م آذر ،

دسته بندی باطری های فرسوده با استفاده از هوش مصنوعی

دسته بندی باطری های فرسوده با استفاده از هوش مصنوعی

در حالیکه جلوگیری از ورود فلزات سنگین حاصل از باطری های مستعمل به محیط زیست کار بسیار مهمی است، دسته بندی انواع باطری ها برای قرار گرفتن در چرخه بازیافت دون شک کار وقت گیری است. این کار اغلب توسط ماشینی که به تازگی اختراع شده است، به خوبی انجام می گردد.

به گزارش راسخون، این دستگاه Optisort  نامیده می گردد و می تواند ۲۰۰۰ نوع باطری را شناسایی کند. در حال حاضر، یک سوم باطر های بازیافتی در انگلستان توسط این ماشین تشخیص داده شده و جدا شده اند.

Optisort اولین بار توسط یک محقق هوش مصنوعی در دانشگاه صنعتی سوئد ساخته شد و هدف از ساخت آن، کمک به بازیافت مواد بر اساس دسته بندی آنها بود.

باطری ها توسط یک تسمه نقاله به Optisort منتقل می شوند و در آنجا توسط دوربینی که در ماشین وجود دارد از هر کدام از آنها عکسبرداری می گردد. سپس هر تصویر به پایگاه داده ها که دارای تصاویری از انواع مختلف باطری است، فرستاده می گردد تا عمل تطبیق انجام شود. بر اساس ماده شیمیایی موجود در باطری، از فشارهوای فشرده شده با سرعت بالا برای هدایت باطری ها در محل تعیین شده استفاده می گردد.

در هر ثانیه تا ده باطری قابل پردازش است. از آنجا که سیستم هوش مصنوعی ماشین این امکان را فراهم می سازد تا دستگاه آنچه را که می بیند شناسایی کند، این قابلیت را هم فراهم کرده که باطری های آسیب دیده یا کثیف را هم شناسایی کند.

با وجود اینکه سیستم با هدف محافظت از محیط زیست طراحی شده است، از نظر تجاری هم بسیار مقرون به صرفه می باشد. در حال حاضر، ماشین های Optisort توسط شرکت گوتنبرگ تولید می شوند و در بازیافت ۳۳ درصد باطری ها در انگلستان کاربرد دارند.

منبع: gizmag
/2759/


اخبار راسخون / علم و فناوری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.