دستکاری پلاک خودرو جرم است

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان زنجان، گفت: پوشاندن، مخدوش کردن و درآوردن پلاک وسیله نقلیه برای فرار از جریمه مجازات دارد.

دستکاری پلاک خودرو جرم است

به گزارش ممتاز نیوز، سرهنگ مجید باقری با اشاره به اجرای طرح عاصفات در زنجان، اظهار کرد: طرح عاصفات درخصوص برخورد با خودروهای شوتی، شیشه دودی، پلاک مخدوش و یا پلاک‌های کشویی در سطح شهر اجرا می‌شود؛ لازم به ذکر است که شدت این طرح در شب‌ها بیشتر است و با متخلفان برخورد می‌شود.

وی با اشاره به مخدوش کردن پلاک توسط برخی رانندگان، تصریح کرد: مخدوش کرد پلاک و یا پوشاندن پلاک، دو مبحث متفاوت از یکدیگر هستند. موتورسواری که روی پلاک خود زنجیر می‌اندازد و یا با ماسک پلاک را پنهان می‌کند پلاک خود را پوشانده است. همچنین در مواردی فرد پلاک را دستکاری کرده و آن را تغییر می‌دهد که در این صورت فرد پلاک را مخدوش کرده است.

باقری با بیان اینکه تعداد معدودی از رانندگان خودرو و موتورسیکلت‌ها برای فرار از جریمه، اقدام به مخدوش کردن و تغییر ارکان پلاک خودرو می‌کنند، افزود: مخدوش کردن پلاک جرم است و اگر پلیس مغرض شود که وسیله‌ای پلاک خود را مخدوش و یا پوشانده است و آن را متوقف کند، فرد متخلف به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شود. رانندگان متخلف آگاه باشند در صورتی که مرتکب تخلف شوند با آنها برخورد قاطع می‌شود و وسیله نقلیه به پارکینگ منتقل خواهد شد. پوشاندن، مخدوش کردن و در آوردن پلاک وسیله نقلیه، جرم است و مجازات دارد.

این مقام انتظامی با تاکید بر اینکه رویکرد و اولویت پلیس در برخورد با ناهنجاری‌های ترافیکی، فرهنگ‌سازی است، خاطرنشان کرد: پلیس در راستای احقاق حقوق شهروندی نسبت به شناسایی، احضار و برخورد قانونی رانندگان متخلف اقدام می‌کند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.