دستگیری معترضان وال‌استریت

جام جم آنلاین: در جریان تظاهرات فعالان جنبش تسخیر وال‌استریت در نیویورک، ۱۸۰ نفر بازدداشت شدند.

شبکه تلویزیونی راشاتودی گزارش داد که همزمان با اولین سالگرد جنبش وال‌استریت، پلیس نیویورک با ایجاد موانعی در مسیر راهپیمایی فعالان ضدسرمایه‌داری، ۱۸۰ نفر را دستگیر کرد.

بنا بر این گزارش، این افراد به اتهاماتی از قبیل اخلال در نظم عمومی تا ایجاد ترافیک متهم شده‌اند.

پلیس نیویورک اعلام کرد که اوایل صبح روز دوشنبه حدود هزاران نفر از فعالان جنبش ضدسرمایه‌داری تسخیر وال استریت تظاهرات گسترده‌ای علیه نظام سرمایه‌داری آمریکا برگزار کردند و بر چالش‌هایی که این جنبش در جهت احقاق اهداف خود با آن مواجه است، تأکید کردند.

بر اساس این گزارش، این معترضان خواستار اقدامات قاطعانه‌ای علیه بانک‌های بزرگ و شرکت‌های سرمایه‌گذاری وال استریت شدند تا به این وسیله پول های از دست رفته مجدداً احیا شده و شرکت‌ها و نهادهایی که با محرک‌های مالی دولت مورد حمایت قرار گرفته‌اند نیز مورد بررسی و موشکافی قرار گیرند.

اعتراضات جنبش تسخیر وال‌استریت ۱۷ سپتامبر سال ۲۰۱۱ میلادی با تجمع معترضان در پارک «زاکوتی» نیویورک در نزدیکی خیابان «وال استریت» منهتن نیویورک که محل استقرار نهادهای اقتصادی و بازار بورس آمریکا است، آغاز شد.

این اعتراضات شکلی کاملا مسالمت آمیز داشت و معترضان تنها از دولت می‌خواستند تا بانکداران را به عنوان مقصران اصلی بحران مالی بیشتر تحت فشار قرار دهد اما برخلاف ادعای آزادی بیان غربی‌ها، این اعتراضات با برخورد خشن نیروهای پلیس نیویورک آنهم در مقابل چشمان میلیون‌ها بیننده تلویزیونی این خشونت‌ها روی داد.

اعتراضات به سرعت از نیویورک و واشنگتن به مناطق دیگر از جمله «لس آنجلس»،« کلرادو»، «پورتلند»، «میامی» و «تگزاس» سرایت کرد و مردمی که همگی از فشارهای اقتصادی به ستوه آمده بودند را به خیابان‌ها کشید.(فارس)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.