دستگیری ۱۹۰ نفر به اتهام هرزه نگاری از کودکان

شنبه ۲۰ خرداد – ۰۴:۲۴:۴۸ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- سازمان مهاجرت و گمرک آمریکا از دستگیری ۱۹۰ هرزه نگار کودک و نجات ۱۸ کودک از دست آنان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سازمان مهاجرت و گمرک آمریکا دیروز طی بیانیه ای اعلام کرد در عملیاتی موسوم به “اوریون” که از ماه می در آمریکا آغاز شد ۱۹۰ نفر در رابطه با هرزه نگاری از کودکان دستگیر شدند که در میان آنان اتباع کشورهای آرژانتین، انگلیس، فیلیپین و اسپانیا نیز مشاهده می شوند.
به گفته “جان مورتون” رئیس سازمان مهاجرت و گمرک آمریکا بسیاری از این افراد از طریق اینترنت و گفتگوی انلاین کودکان را به دام خود کشیده اند.
وی در ادامه افزود: این عملیات باید زنگ هشداری برای افرادی باشد که از طریق اینترنت از کودکان بهره کشی می کنند. آنها بدانند که ما در پی شان هستیم و بالاخره دستگیرشان می کنیم.
در این عملیات افرادی هدف قرار گرفتند که تصاویر و فیلم های مستهجن از کودکان تولید، توزیع یا تبلیغ می کردند یا در رایانه های خود این موارد را نگهداری می کردند.
در میان افراد دستگیر شده مردی ۳۵ ساله از ایالت “لوئیزیانا” متهم است که با عنوان پرستار بچه از یک کودک هفت ساله سوءاستفاده کرده و تصاویر آن را در فضای مجازی منتشر کرده است. همچنین مردی ۳۵ ساله از ایالت “اوکلاهاما” به قربانی ۱۴ ساله خود پول می داده تا جلوی دوربین قرار گیرد.
در ایالت “میشیگان” مردی ۵۴ ساله پسربچه ای را ترغیب می کرده تا با وی روابط غیراخلاقی داشته باشد و تصاویر مربوط به این عمل شنیع را ثبت کرده است. در بین افراد دستگیر شده مردی ۲۸ ساله است که بیش از یک هزار و ۲۰۰ تصویر و ۱۰۹ فیلم هرزه نگاری از کودکان را ذخیره کرده است.
سازمان مهاجرت و گمرک آمریکا بخشی از اداره امنیت داخلی است که تا پایان دسامبر سال گذشته بیش از سه هزار پرونده در خصوص بهره کشی از کودکان را رسیدگی و یک هزار و ۴۵۵ نفر را در این رابطه دستگیر کرده است.
این در حالی است که در همین سال، بررسی رایانه های بخش بازرسی وزارت کشور آمریکا نشان داد که کارکنان این بخش ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار فایل حاوی داده های مربوط به موارد بهره کشی جنسی از کودکان را در خود ذخیره دارند.

 

 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۰۹۱۶۲۴۴۸۰۴۵


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.