دستگیری شکارچیان در منطقه شکار ممنوع خاییز

دستگیری+شکار+شکارچی

دیده بان حقوق حیوانات: شکارچیان در منطقه شکار ممنوع خاییز و کوه های بیرمی شهرستان تنگستان بوشهر دستگیر شدند.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان بوشهر، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تنگستان بوشهر خبر داد: یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان شهرستان در جهت گشت وکنترل وجلوگیری از شکار غیر مجاز در منطقه سمل به دو نفر متخلف شکار و صید برخورد و دستگیر نموده  که از نامبردگان دو قبضه اسلحه ساچمه زنی ویک قبضه تفنگ بادی و۴ عدد تیهو و۴ عدد قمری کشف و ضبط شد.

 وی همچنین افزود: یگان حفاظت پاسگاه محیط بانی خاییز این شهرستان نیز به ۵ نفر متخلف شکار و صید که در ارتفاعات کوه های بیرمی در حال شکار غیر مجاز بودند برخورد؛ که پس از دستگیری؛ دو قبضه اسلحه ساچمه زنی و یک قبضه اسلحه گلوله زنی کشف شد و متخلفین دستگیر شده به مراجع قضایی معرفی شدند.
 گفتنی است، منطقه خاییز که جنوب شرق شهرستان تنگستان واقع گردیده، محصوری از رشته کوههای زاگرس میباشد که بدلیل ارتفاع نسبتاًبالای آن از سطح دریا، آب و هوایی بهتر از سایر نقاط استان دارد.
وجود چشمه های آب شیرین خود مزید بر علت گردیده تا اغلب نقاط این منطقه در اکثر ماههای سال سرسبز باقی بماند؛مشهورترین رشته کوههای آن بیرمی می باشد.
وجود پستاندارانی همچون پلنگ ، گربه وحشی معمولی ، کل و بز،قوچ ومیش،تشی،گراز،گرگ،روباه و شغال و پرندگانی چون کبک،تیهو،انواع پرندگان شکاری کوچک و بزرگ و  خزندگانی مثل انواع مارها ،‌ نوعی اگاما وانواع جوندگان کوچک در این منطقه باعث شده که شکارچیان متعددی به این منطقه روانه گشته و به صید غیر مجاز روی آورند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.