دستگیری یکی دیگر از تفنگداران آمریکایی در اوکیناوا

۲۸ آبان ،

در میان افزایش عصبانیت‌ها از جرایم ارتش آمریکا، پلیس ژاپن یکی از تفنگداران نیروی دریایی آمریکا را به اتهام ورود غیرقانونی به خانه‌ای در جزیره اوکیناوا واقع در جنوب این کشور دستگیر کرده است.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پلیس ژاپن می‌گوید، “توماس چانکوئت” ۲۴ ساله ناوبان یکم پایگاه تفنگداران آمریکایی مخفیانه وارد اتاقی که در آن قفل نبوده شده و در آنجا به خواب رفته و ساکن آن خانه نیز با زنگ زدن به پلیس سبب بازداشت وی شده است.

این در حالی است که ماه قبل تجاوز صورت گرفته توسط دو تن از سربازان نیروی دریایی آمریکا خشم و عصبانیت مردم اوکینوا و احساسات ضد آمریکایی را در میان مردم این جزیره که محل استقرار بیش از ۵۲ هزار سرباز آمریکای است، برانگیخت.

این ماجرا منجر به وضع قانون منع رفت و آمد برای تمامی سربازان آمریکایی در ژاپن در ساعات شبانه شد اما دو هفته بعد از آن یکی دیگر از اعضای نیروهای دریایی آمریکا به یک نوجوان تجاوز کرد.

رویداد امروز (یکشنبه) سئوالاتی را درخصوص تاثیر ممنوعیت رفت و آمد و دیگر اقدامات انتظامی برای نیروهای آمریکایی در ژاپن بر می‌انگیزد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.