دسکتاپ یا مترو

جام جم آنلاین: یکی از امکاناتی که به‌صورت پیش‌فرض در ویندوز ۸ فعال است، نمایش لینک‌های مورد نظر شما در یکی از دو محیط دسکتاپ و مترو است.

در این شرایط برخی لینک‌های شما در نسخه مترو از مرورگر اینترنت اکسپلورر به‌نمایش درمی‌آید و برخی دیگر نیز در نسخه دسکتاپی این مرورگر.

همان‌طور که می‌دانید نسخه متروی این مرورگر نیز جذابیت‌ها و امکانات خاص خودش را دارد، اما بسیاری از کاربران تمایلی به استفاده از هر دو نسخه این مرورگر ندارند و برای باز کردن لینک‌ها در نسخه دسکتاپی آن مجبورند آدرس آنها را به‌صورت دستی کپی کرده و پس از انتقال به نسخه دسکتاپی مرورگر به استفاده از آن بپردازند.

اگر شما هم جزو این دسته از کاربران هستید و می‌خواهید برای همیشه از این مشکل رهایی یابید، می‌توانید با انجام چند مرحله، نسخه پیش‌فرض را برای نمایش لینک‌ها در مرورگر اینترنت اکسپلورر، تغییر دهید:

۱ـ نسخه دسکتاپ مرورگر اینترنت اکسپلورر را اجرا کنید.

۲ـ از بخش بالا- سمت راست، روی آیکون ابزارها که به شکل یک چرخ‌دنده کوچک است کلیک کنید.

۳ـ از منوی به‌نمایش درآمده گزینه Internet Options را انتخاب کنید.

۴ـ به تب Programs بروید.

۵ـ بخش Opening Internet Explorer را پیدا کرده و یکی از گزینه‌های موجود در فهرست کشویی Choose how you open links را انتخاب کنید.

توجه: در این بخش سه انتخاب مختلف در اختیار شما قرار می‌گیرد که عبارت است از:

Let Internet Explorer decide: این گزینه به‌صورت پیش‌فرض در ویندوز فعال است و بعضی لینک‌ها در نسخه مترو و برخی دیگر در نسخه دسکتاپی مرورگر نمایش داده می‌شود.

Always in Internet Explorer: انتخاب این گزینه موجب می‌شود همیشه لینک‌ها در نسخه متروی مرورگر به‌نمایش درآید.

Always in Internet Explorer on the desktop: به منظور نمایش دائم لینک‌ها در نسخه دسکتاپی مرورگر نیز باید از این گزینه کمک بگیرید.

۶ـ در نهایت پس از انتخاب گزینه مورد نظر با کلیک روی OK، تغییرات را ذخیره کرده و به مشاهده لینک‌ها در مرورگر دلخواه خود بپردازید. (جام جم – ضمیمه کلیک)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.