دشام سرمربی تیم ملی فوتبال فرانسه میشود

 به نقل از خبرگزاری فرانسه، این خبر پس از موافقت وی با شرایط فدراسیون فوتبال فرانسه (اف. تی. تی) اعلام شد.

 روزنامه ورزشی ”اکیپ” و رادیو فرانسه گزارش دادند،‌ قرارداد دشام دو ساله خواهد بود و در صورتی که تیم این کشور به مرحله نهایی جام جهانی ۲۰۲۴ برزیل دست یابد، دو سال دیگر نیز به مدت قرارداد وی افزوده خواهد شد.

 مذاکرات میان دشام و مقام های فدراسیون فوتبال فرانسه پس از تصمیم ”لورن بلانش” برای کناره گیری از این مقام آغاز شد. بلانش پس از دو سال تصدی گری این پست به علت دست نیافتن به توافق با ”نوئل لو گرائه” رییس فدراسیون فوتبال فرانسه در باره بستن قرارداد جدید، از مقام خود کناره گیری کرد.

 احتمال نامزدی دشام برای پر کردن این پست در پی کناره گیری از مقام خود به عنوان مربی تیم ”مارسی” در روز دوشنبه گذشته افزایش یافت.

 دشام ۴۳ ساله که به عنوان کاپیتان، تیم ملی فوتبال فرانسه را در جام جهانی ۱۹۹۸ و مسابقات یورو ۲۰۰۰ به پیروزی رساند، در روز ۲۳ ماه مه (۳ خرداد ماه) در حالی که هنوز دو سال از قراردادش با تیم مارسی باقی مانده بود، از این تیم خواست که وی را ترخیص کند.

 درخواست ابتدایی وی برای ترک مارسی ارتباطی با به عهده گرفتن سرمربیگری تیم ملی فوتبال فرانسه نداشت، زیرا بلانش هنوز در این تیم حضور داشت اما در پی کناره گیری بلانش از تیم ملی فوتبال فرانسه، وی به سرعت نامزد محبوب برای به عهده گرفتن سرمربیگری این تیم شد.

 ”نوئل لو گرائه” روز یکشنبه ۲۴ ساعت پس از کناره گیری وی از تیم مارسی در یک کنفرانس مطبوعاتی اشاره کرد دشام گزینه ترجیحی وی برای سرمربیگری تیم ملی فوتبال فرانسه است.

 در صورت انتصاب دشام به این پست، نخستین بازی تیم فرانسه در روز ۱۵ ماه اوت (۲۵ مرداد ماه) در برابر اروگوئه قهرمان جام ملت های آمریکای جنوبی (کوپا آمریکا) خواهد بود.

 پس از این مسابقه، فرانسه مبارزه مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۴ را در روز ۷ ماه سپتامبر (۱۷ شهریور ماه) در برابر فنلاند و در گروهی آغاز خواهد کرد که اسپانیا قهرمان کنونی اروپا نیز در آن حضور دارد.

 بلانش پس از رساندن تیم فرانسه به مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۱۲ و شکست مقابل اسپانیا، از مقام خود کناره گیری کرد.


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.