دشمنان افسردگی

۰۱ تیرماه ۱۳،
ممتاز نیوز : اگر به طور مداوم دچار افسردگی می شوید و پزشک نیز وضعیت روحی شما را افسردگی تشخیص داده بهتر است به خوردن بعضی مواد غذایی رو بیاورید که افسردگی را درمان می کند.

بادام: ببادام منبع عالی منیزیم است. کاهش منیزیم به افسردگی منجر می گردد. منابع دیگر، موادی مانند اسفناج، لوبیا سیاه و سیب زمینی است.

غذاهای دریایی: استرس سبب ایجاد رادیکال آزاد می گردد که این امر یکی از سبب های عمده افسردگی است. رادیکال های آزاد سلول های زنده و طبیعی را از بین می برد. مصرف منظم غذاهای دریایی مانند سالمون، تن و… با رادیکال های آزاد مقابله و افسردگی را نیز کنترل می کند.

شیر: شیر غنی از اسید چرب امگا۳ است که سبب کاهش رادیکال های آزاد در بدن می گردد. بنابراین مصرف شیر یا لبنیات را بسیار کنید و از افزودن کافئین به شیر بپرهیزید. کافئین در طول زمان افسردگی را تشدید می کند.

مرغ: گوشت طیور که غنی از پروتئین است، حاوی اسید آمینه لازم به نام تیروزین است، که در طول روز ذهن را تخلیه و انرژی ایجاد می کند.

کربوهیدرات: کربوهیدرات را کاملاً از برنامه غذایی خود حذف نکنید. زیرا نتایج بررسی های متعدد نشان می دهد، کربوهیدرات به سبب داشتن ماده شیمیایی به نام سروتونین نقش موثری در بهبود خلق و خو دارد. پس کربوهیدرات های ناسالم مانند قند موجود در شیرینی و نوشابه را حذف کنید و کربوهیدرات های سالم را که در غلات و سبزیجات بنشنی وجود دارد به برنامه غذایی خود اضافه کنید.

شکلات تلخ: کاکائوی موجود در شکلات تلخ دارای خاصیت ضدافسردگی است زیرا حاوی مقدار بسیاری سروتونین، دوپامین و فنیل آمین است. ویتامین B آن نیز برای حفظ سلامت مغز مفید است.

منبع : خراسان

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.