دعوتنامه احمدی ‌نژاد از رییس جمهور تاجیکستان برای شرکت در نشست غیرمتعهدها تسلیم شد

به گزارش خبرنگار ایرنا،معاون پارلمانی رییس جمهوری اسلامی ایران امروز’جمعه’ برای تسلیم دعوتنامه احمدی نژاد وارد شهر دوشنبه شد و مورد استقبال وزیر کار و امور اجتماعی تاجیکستان قرار گرفت.

‘لطف الله فروزنده’ پس از حضور در قصر ملت، پیام دعوت احمدی نژاد از رییس جمهور تاجیکستان برای حضور در نشست سران جنبش غیرمتعهدها را تسلیم وی کرد.

نشست سران جنبش غیرمتعهدها قرار است شهریور ماه امسال در تهران برگزار شود.

فروزنده با اشاره به نقش جنبش غیرمتعهدها در جامعه جهانی، تصریح کرد: برگزاری اجلاس سران غیرمتعهدها فرصتی خواهد بود تا سران کشورها در مورد مسایل مشترک رایزنی کرده و به توافقات مطلوب دست یابند.

وی ظرفیت بالای جنبش عدم تعهد در حل مسائل جهانی را یادآور شد و گفت: کشور های عضو باید از پتانسیل مطلوب این جنبش استفاده کرده و از فرصت خوبی که در دوران ریاست جمهوری اسلامی ایران برای این جنبش پیش آمده گفتمان خود را به جهانیان ارایه کنند.

معاون رییس جمهوری اسلامی ایران با بیان آنکه در کنار تقدیم دعوتنامه، آخرین وضعیت همکاری ها میان دو کشور بررسی شد، افزود: با وجودی که مناسبات میان دو کشور در بخش های مختلف بسیار عمیق است اما همچنان بر تعمیق بیش از پیش روابط تاکید شد.

فروزنده با اشاره به جایگاه جمهوری اسلامی ایران و تاجیکستان در سطح بین الملل، افزایش همکاری ها میان تهران و دوشنبه را برای ارتقا بیش از پیش این جایگاه ضروری دانست.

وی از نگاه مثبت رییس جمهور تاجیکستان به پروژه های در دست اجرا توسط سرمایه گذاران ایرانی خبر داد و اظهارداشت: قرار شد گزارشی از روند اجرای موفق طرح ها و پروژه های در دست اجرا توسط سرمایه گذاران ایرانی در تاجیکستان را به رییس جمهور ارایه دهم.

فروزنده قبل از سفر به تاجیکستان پیام رییس جمهوری اسلامی ایران را تسلیم ‘الکساندر لوکاشنکو’رییس جمهور بلاروس کرده بود.

آساق**۱۵۵۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۴۱۰۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.