دعوت دولتی‎ها به حضور در انتخابات/توضیحاتی درباره حوادث آبان/رونمایی از چهار خودرو تولید داخل

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) سی ام بهمن ماه ۱۳۹۸ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتشان پاسخ دادند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، رئیس جمهور در جلسه هیات دولت، مجلس شورای اسلامی را نهادی بسیار مهم و قدرتمند دانست و تاکید کرد: برای حل مشکلات مردم همه باید با هم و در کنارهم باشیم و در این راه دولت و مجلس می توانند با همکاری و همفکری خود مشکلات را برطرف کنند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا مشروح گفت‌وگوهای محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، حجت‌الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات، سعید نمکی وزیر بهداشت، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور، امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، محمدجواد آذری جهرمی آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با خبرنگاران را می‌توانید در لینک‌های زیر دنبال کنید.

ان‌شاءالله شاهد حضور خوب مردم پای صندوقهای رأی باشیم

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری با دعوت از مردم برای مشارکت در انتخابات تصریح کرد که هرچه نمایندگان مجلس با پشتوانه بالاتری از رای مردم انتخاب شوند، قدرت اثر گذاری مجلس بیشتر می شود.

وی افزود: ان‌شاء الله در انتخابات دوم اسفند شاهد حضور خوب مردم پای صندوقهای رأی باشیم و ان‌شاءالله مجلسی قوی شکل بگیرد تا بشود برای حل مسائل کشور گام های جدی تری بردارند.

به حضور حداکثری در انتخابات نیازمندیم/ دیدارم با سناتورهای آمریکایی چیز جدیدی نیست

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در پاسخ به پرسشی درباره برخی اخبار مبنی بر انجام دیداری از سوی او با یکی از سناتورهای آمریکایی اظهار کرد: معمولاً در سفرهای خارجی درخواست‌های ملاقات بسیاری مطرح می شود، کسانی که درخواست می‌کنند نیز برخی نماینده مجلس و برخی خبرنگار هستند، سناتورهای آمریکا از ۲۰ سال پیش با من دیدار می کنند و چیز جدیدی نیست.

وی در بخش دیگری از صحبتهایش تاکید کرد: به حضور حداکثری مردم در انتخابات نیاز داریم.

علوی: امنیت در کشور برای انتخابات حفظ شده است

حجت‌الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات در پاسخ به سوالی در مورد امنیت انتخابات اظهار کرد: همه دستگاه‌های موثر بر امنیت کشور با اشراف اطلاعاتی امنیت را حفظ کرده‌اند.

وی تاکید کرد:‌ این دستگاههای امنیتی  تا پایان انتخابات با اشراف کامل اطلاعاتی امنیت انتخابات را حفظ و تامین می‌کنند.

حضور مردم در انتخابات، برای کشور امنیت آفرین است

امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه انتخابات یکی از مصادیق حضور مردم در حمایت از نظام است، گفت: حضور مردم در انتخابات برای کشور امنیت آفرین است.

وی افزود: انقلاب اسلامی مردمی ترین انقلاب جهان است و ادامه انقلاب به حضور مردم بستگی دارد.

فوت حدود ۵۶ نفر بر اثر آنفلوانزا در پاییز امسال در کشور

سعید نمکی وزیر بهداشت از فوت حدود ۵۶ نفر در پاییز امسال به دلیل ابتلا به آنفلوانزا خبر داد.

وی همچنین درباره‌ آخرین وضعیت دانشجویان ایرانی که قرنطینه شده بودند، اظهار کرد:‌ ما از محل قرنطینه آنها بازدید کردیم ، همه چیز خوب بود و آنها در صحت و سلامت کامل بودند و با گواهی که به آنها داده‌ایم مرخص و تحویل خانواده‌ها شدند.

آمار کشته شدگان آبان به زودی اعلام می‌شود

علی ربیعی سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره‌ی تعداد کشته شده‌های حوادث آبان اظهار کرد:‌پزشکی قانونی مرجع علت مرگ و صدور جواز دفن است و باید این آمار را شفاف اعلام کند که پزشکی قانونی این آمار را اعلام کرده است، ولی اعلام پزشکی قانونی کفایت نمی‌کرد و بررسی‌های میدانی و گزارش‌ دستگاه‌های انتظامی و امنیتی هم انجام شد.

موافق اعلام آمار کشته‌شدگان آبان هستیم/در دنیا معمول است که پزشکی قانونی اعلام کند

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: ما هم موافق هستیم که دستگاه ذی ربط آمار را اعلام کند. در آن صورت معلوم می شود در میان کشته‌شدگان چند نفر نیروی بسیج و مرم عابر بودند. یا آنجایی که آتش زدند مردمی زیر آوار ماندند و ربطی به اعتراضات نداشته اند. همه این‌ها که چند تا زن و چند تا بچه بوده مشخص می‌شد.

حملات سایبری هفته گذشته، اثر زیادی روی کارکرد ما نداشت

محمدجواد آذری جهرمی آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به آمادگی این وزارتخانه برای برگزاری انتخابات مجلس، خاطرنشان کرد: حملاتی که طی دو هفته گذشته رخ داده، با قدرت دفاعی دفع شد و اثر زیادی روی کارکرد ما نداشته است.

همچنین  در حاشیه جلسه امروز هیئت وزیران طی مراسمی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری و وزیر صنعت معدن و تجارت، فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران خودرو و جمعی از اعضای کابینه دولت از چهار خودرو تولید داخل رونمایی شد.

هیئت وزیران همچنین به منظور حمایت از صنایع داخلی و جلوگیری از تعطیل کارخانه‏‌های کشور، تعیین نحوه مدیریت و اداره کارخانجات تحت پوشش و رفع ایرادات شورای نگهبان درخصوص قانون «حمایت صنعتی و جلوگیری از تعطیل کارخانه ‏های کشور» لایحه اصلاح قانون مورد اشاره را تصویب کرد.

این گزارش درحال تکمیل است…

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.