دعوت ریاست جمهوری مصر از مخالفان برای شرکت در مذاکرات ملی

۳۰م آذر ،

elnashra.-1.jpg

ریاست جمهوری مصر در چهارمین دور از نشست‌های گفت‌وگوی ملی اعلام کرد که بعد از پایان همه‌پرسی پیش‌نویس قانون اساسی، از تمام گروه‌های مخالف برای حضور در این نشست‌ها دعوت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی “المحیط” در بیانیه پایانی چهارمین دور از نشست‌های مذاکرات ملی مصر آمده است: شرکت‌کنندگان در این نشست توافق نظر حاصل کردند تا در صورت موافقت با پیش‌نویس قانون اساسی تازه کشور، مفاد پیشنهادی برای اصلاح قانون اساسی در پارلمان بررسی شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: در صورت موافقت با پیش‌نویس قانون اساسی، قانون انتخابات پارلمانی نیز بررسی خواهد شد، اما اگر با پیش‌نویس قانون اساسی مخالفت شود؛ قانون انتخابات مجمع موسسان تازه برای تدوین قانون اساسی تازه بررسی خواهد شد.

چهارمین نشست مذاکرات ملی مصر به ریاست محمود مکی، معاون رییس‌جمهوری مصر صورت گرفت.

قرار است دور بعدی این نشست در روز چهارشنبه برای بررسی پیشنهادهای ارائه شده با توجه به نتایج اولیه همه‌پرسی پیش‌نویس قانون اساسی تازه برگزار شود.

در پایان این بیانیه آمده است: به محض پایان یافتن روند همه‌پرسی از تمام گروه‌های سیاسی که تاکنون در مذاکرات ملی مشارکت نکرده‌اند، درخواست می‌شود که در نشست پنجم این مذاکرات شرکت کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.