دعوت لاوروف از غرب برای پایبندی به توافقنامه ژنو در مورد سوریه

سرگئی لاوروف،‌ وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانسی مطبوعاتی از مسئولان کشورهای غربی خواست تا به توافقنامه‌هایی که در کنفرانس ژنو در خصوص سوریه به امضا رسیده است، پایبند باشند. لاوروف همچنین اعلام کرد: خروج از بحران سوریه باید براساس احترام به قوانین بین‌المللی،‌ حفظ وحدت سوریه و عدم دخالت در امور داخلی این کشور باشد.

 وزیر امور خارجه روسیه غرب را به عدم نقض توافقنامه‌‌های امضا شده در کنفرانس ژنو درخصوص سوریه فراخواند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه روسیا الیوم، سرگئی لاوروف،‌ وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانسی مطبوعاتی از مسئولان کشورهای غربی خواست تا به توافقنامه‌هایی که در کنفرانس ژنو در خصوص سوریه به امضا رسیده است، پایبند باشند.

وی در این کنفرانس که طی دیدار با سرگئی مارتینف، همتای بلاروسی‌اش در شهر مینسک برگزار شد، عنوان داشت: ما مطمئنیم که نقض توافقنامه‌هایی که در ژنو در خصوص سوریه امضا شده است امر نادرستی است.

لاوروف همچنین اعلام کرد: خروج از بحران سوریه باید براساس احترام به قوانین بین‌المللی،‌ حفظ وحدت سوریه و عدم دخالت در امور داخلی این کشور باشد.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین تاکید کرد: اعمال فشار به همه گروه‌های سوریه و متوقف کردن تلاش‌های برخی گروه‌ها برای تشویق مخالفان جهت ادامه درگیری‌های مسلحانه امری ضروری است.

لاوروف هم‌چنین اعلام کرد که مخالفان بشار اسد، ‌رئیس جمهوری سوریه هنوز با اجرای توافقنامه ژنو موافقت نکردند.

این مسئول روسی در ادامه به استفاده مسکو و پکن از حق وتوی خود در سازمان ملل اشاره کرده و گفت: استفاده از حق وتو توسط مسئولان چین و روسیه علیه پیش نویس قطعنامه‌هایی که بر ضد سوریه در سازمان ملل صادر شده بود در حقیقت با هدف دفاع از اصول سازمان ملل صورت گرفت.

وی افزود: به رغم اینکه هدف مسکو و پکن از استفاده حق وتو در حمایت از اصول سازمان ملل بود همپیمانان آمریکا از حق وتوی خود برای به تعطیلی کشاندن تصمیماتی استفاده کردند که اتخاذ شده بودند.

وی گفت: همه چیز باید براساس اصول و اهداف سازمان ملل که از جمله آنها احترام به وحدت و تمامیت ارضی کشورها، عدم دخالت در امور داخلی آنها و اجرای قطعنامه شورای امنیت است اجرا شود.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.