دعوت مجلس از بان کی مون

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس گفت: از دبیر کل سازمان ملل خواسته ایم تا در نشست مشترک با کمیته حقوق بشر مجلس کشورمان شرکت کند.

کیهان نوشت:

هادی شوشتری، رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با فارس، با اشاره به سفر بان کی مون دبیر کل سازمان ملل به تهران برای شرکت در اجلاس عدم تعهد اظهار داشت: از بان کی مون می خواهیم تا در یک نشست مشترک با کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی نسبت به برخی سوالات نمایندگان پارلمان ایران پاسخگو باشد.

شوشتری گفت که نمایندگان مجلس ایران درباره عملکرد دبیر کل سازمان ملل ابهامات فراوانی دارند که کشتار مسلمانان در بحرین، میانمار و فلسطین از جمله آن است.
به گفته رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی، نمایندگان عضواین کمیته آمادگی دارند با بان کی مون درباره عملکرد وی به گفت وگو بنشینند.

محمد کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز ضمن اظهار امیدواری نسبت به حضور دبیر کل سازمان ملل برای شرکت در نشست مشترک با کمیته حقوق بشر گفت: انتظار داریم بان کی مون دعوت کمیته حقوق بشر مجلس را برای برگزاری یک نشست مشترک رد نکند چرا که این نشست می تواند برای طرفین مفید باشد.

کوثری با تاکید بر اینکه نشست مشترک کمیته حقوق بشر با دبیر کل سازمان در حاشیه برگزاری اجلاس سران می تواند برگزار شود، خاطرنشان کرد: ما معتقدیم آقای بان کی مون رفتار منصفانه ای در قبال تحولات بین المللی ندارد و اساسا تصمیمات وی جانبدارانه است لذا تمایل داریم پاسخ و استدلال های آقای دبیر کل را بشنویم.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.