دفاع تمام قد مشایی از دولت/ ممکن است در مواقعی اشتباه کرده و در تصمیمی نادرست مشارکت داشته باشیم که باید حلالیت بطلبیم

به گزارش خبرآنلاین، پس از سیل انتقادات گسترده به اندیشه​های مسئول دفتر رئیس​جمهور و نظریه​های وی در خصوص مکتب ایرانی و اعتقادش به ایرانی بودن پیامبر و مواردی از این دست؛ مدت​ها بود که او در لاک سکوت فرو رفته بود و به جز تصاویری در برخی نشست​ها یا سفرهای دولت، نشانی از او یافت نمی​شد.

غیبت طولانی وی که از قبل از انتخابات مجلس نهم آغاز شده، این تصور را ایجاد کرده بود که دولت در نظر دارد از معرض نقد منتقدین خود دور بماند تا این انتخابات نیز بگذرد. محمدرضا باهنر و علی مطهری در گفت​وگوهایشان با خبرآنلاین این نظر را مطرح کرده و می​گفتند که این به منزله دوری مشایی با احمدی​نژاد نیست و همچنان این دو نفر نزدیکی فکری با یکدیگر دارند.

سخنان امروز مشایی در مراسم تقدیر از بازنشستگان دفتر رییس‌جمهور، نشان می​دهد که پیش بینی آنها دور از واقعیت نبوده است. او خدمات این دولت را «برجسته»، «روشن» و «بی​سابقه» خواند و گفت: به جای تقدیر و تشویق دولت، هجمه‌های وسیع علیه دولت صورت می‌گیرد، چرا که کسانی که در خدمات مشارکت ندارند، تصور می‌کنند اگر رییس‌جمهور و یا دولت را بخاطر خدماتشان تشویق کنند، این تشویق ها شامل حال آنها نمی‌شود. در حالی که خدمات دولت، متعلق به مردم، نظام، قرآن و برآمده از اعتقاد به خدا است.

پس از پیام دفتر رئیس​جمهوری برای دعوت از مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن سال گذشته، به گواه سایت ریاست جمهوری، مشایی در سال ۹۱ تنها در دو مراسم « شست مشترک مرکز ملی جهانی شدن و در جمع سفرای عضو اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ای کشورهای حاشیه اقیانوس هند» و « هم اندیشی ستادهای راهیان نور سراسر کشور در خوزستان» سخنرانی داشته است. او که پیش از این در حاشیه نشست​های دولت حضور یافته و به سوالات خبرنگاران پاسخ می​داد، مدت​هاست که جای خود را به حمید بقایی برای همراهی رئیس جمهور داده است.

مشاور ارشد رییس‌جمهور در سومین سخنرانی خودر در سال جاری، با بیان اینکه در دولت کنونی چندین برابر دوران مشابه کار صورت گرفته است، افزود: اما هجمه‌های وسیع و توهین‌های بسیاری علیه دولت صورت می‌گیرد. امروز افتخار ما این است که دولت شعارهای امام و انقلاب را زنده و به تعبیر مقام معظم رهبری قطار خارج شده از ریل را به ریل اصلی خود بازگرداند و بر ارزش‌ها ایستادگی کرد، بیشترین خدمات را ارائه نمود و در داخل و خارج از کشور عزت کسب کرد.

مشایی با بیان این‌که اجرای عدالت در جامعه همواره مشکلاتی را به دنبال دارد، اظهار داشت: شنیدن سخن حق و عمل کردن به آن کاری سخت و دشوار است و این در حالی است که هیچ کس نمی‌داند، چه میزان فرصت در اختیار دارد و لذا نباید انجام کارها را به آینده واگذار کرد.

وی با بیان این‌که بسیار مناسب است که انسان‌ها، بخاطر نقص‌هایی که در کارهای خود نسبت به هم داشته‌اند از یکدیگر عذرخواهی کرده و حلالیت بطلبند، خاطرنشان کرد: بسیاری از ما ممکن است در مواقعی اشتباه کرده و در تصمیمی نادرست مشارکت داشته و یا از آن حمایت کرده و یا در برابر تصمیمات درست و به حق از خود مقاومت نشان داده باشیم که باید در از آنها حلالیت بطلبیم.

مشایی در بخشی دیگر از سخنان خود بالاترین اجر انسان در مقام تقرب الهی را شناخت خدا دانست و آن را در گرو شناخت انسان از خودش عنوان کرد و گفت: با شناخت الهی همه شناخت ها امکان پذیر بوده و اگر خداوند خودش را به ما نشان ندهد، نمی توانیم پیامبر و امامان را بشناسیم؛ این امر مستلزم رابطه ای دو طرفه است.

وی با بیان این‌که بعد از شناخت خدا و پیامبر هر انسانی باید امام زمان خود را بشناسد و اگر انسانی بدون شناخت امام زمان خود از دنیا برود، به مرگ جاهلیت مرده است، اظهار داشت: شناخت و معرفت نسبت به خدا، پیامبر و امام عصر(عج) همان چیزی است که انسان را از مرگ جاهلی نجات می دهد و ماه رمضان فرصت مناسبی برای رسیدن به درجات والای معنویت در زندگی، از جمله شناخت امامان در اختیارانسان قرار می دهد.

/۲۹۲۹ 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.