دفاع سایبری در رزمایش ولایت ۹۱

۱۰م دیماه ،

سخنگوی رزمایش ولایت ۹۱ اظهار داشت: یکی از تمرینات روز دوم رزمایش حمله سایبری نیروهایی مهاجم به شبکه های رایانه ای نیروهای مدافع بود که با هدف نفوذ به شبکه و کسب اطلاعات و یا نفوذ ویروس در شبکه انجام شد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از مهر،  امیر رستگاری اظهارداشت: گروه دفاع سایبری نیروی دریایی ارتش با توجه به نظارت لحظه ای شبکه های رایانه های گروه مدافع، متوجه نفوذ سایبری گروه مهاجم شدند و با ایجاد دیوار آتش یا  فایر وال و با استفاده از نرم افزارهای در اختیار، ضمن جلوگیری از نفوذ آنها، مسیر نفوذ به شبکه را هم پیدا کرده و نسبت به هک کردن آن مسیر به طور همزمان اقدام آفندی انجام دادند.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، گفت: گروه دفاع سایبری تیم خاصی است که به طور لحظه ای بر شبکه رایانه ای نظارت و کنترل دارد و تمامی مسیرهای ورودی و خروجی رایانه ها را کنترل می کنند تا تبادل اطلاعات رایانه ای به درستی انجام شود.

امیر دریادار رستگاری گفت: گروه دفاع سایبری متوجه تمام نفوذها سایبری می شوند و بلافاصله اقدامهای لازم را برای مقابله با آن انجام می دهند و اگر حمله سایبری از گروه نرم افزارها و بد افزارهای خاصی باشد،سریعا روی آن کار مقابله انجام می گردد.

وی هدف از حملات سایبری را نفوذ با هدف ربایش اطلاعات و خراب کردن سامانه های پردازش شبکه های رایانه ای عنوان کرد و گفت: وقتی نفوذ هکرها را به بعضی شبکه های رایانه ای کشور ملاحظه کردیم، تشخیص دادیم که نیروی دریایی هم نیاز به تشکیل گروه دفاع سایبری دارد.

امیر دریادار رستگاری یادآور شد: این گروه هم اینک تشکیل شده و تمام شبکه رایانه ای نیروی دریایی ارتش تحت کنترل و نظارت دقیق این گروه قرار دارد.

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.