دکوراسیون برتر اتاق نشیمن

با۱۰ ایده مهم برای تبدیل اتاق نشیمن خود به فضایی راحت و صمیمی آشنا شوید

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران با۱۰ ایده مهم برای تبدیل اتاق نشیمن خود به فضایی راحت و صمیمی آشنا شوید.

 

 

۱ – تعیین حال و هوای فضا به کمک رنگ

رنگ‌هایی که برای دکوراسیون اتاق خود انتخاب می‌کنید، می‌تواند بر احساس میهمانان شما از فضا تاثیر بگذارد. رنگ‌ها بسته به میزان شدت و گرمی یا سردی‌شان می‌توانند اتاق‌نشیمن شما را فضایی شاد و محرک یا راحت و آرامش‌بخش سازند. برای نمونه، طیف‌های آرام از رنگ‌های آبی و سفید جلوه اتاق نشیمن را بزرگ کرده و به آن احساسی آرام، خنک و سازمان‌یافته می‌دهد تا فضایی راحت و ایده‌آل برای پذیرایی از میهمان فراهم شود؛ حال تصور کنید در چنین فضایی، قالیچه‌ای با رنگ قهوه‌ای مایل به زرد روشن در زیر پا تا چه حد می‌تواند گرمابخش باشد و از سرمای رنگ‌های به کار رفته بکاهد.

۲ – توجه به دیوارها و سقف‌ها

به طور سنتی به دکوراسیون و جلوه دیوارهای اتاق نشیمن، بیشتر از اتاق‌های دیگر رسیدگی و توجه می‌شود، زیرا این اتاق یک فضای عمومی است. برای آماده ساختن این فضا بهتر است پوششی مناسب و ایده‌آل برای دیوارها بیابید. استفاده از پارچه یا کاغذدیواری برای پوشش دیوارها می‌تواند گزینه‌های مناسبی باشد زیرا افزون بر طرح و رنگ، می‌تواند بافت بیشتری را نیز به دکوراسیون اتاق نشیمن وارد سازد.


۳ – با کمک ریزه‌کاری‌های معماری به اتاق هویت ببخشید

برخی از افراد از گچبری چندان خوششان نمی‌آید و آن را بسیار از مد افتاده و قدیمی می‌دانند. ولی می‌توان با اندکی سلیقه و استفاده کم و به‌جا از گچبری یا انواع ابزارها در دیوار، به فضا تنوع بخشید. استفاده از این ریزه‌کاری‌های معماری، می‌تواند هم جنبه کاربردی داشته باشد و هم جنبه زیبایی؛ این گچبری‌ها می‌تواند سبک دکوراسیون اتاق نشیمن را تعیین کند و  اتاق نشیمن شما را به فضایی کلاسیک، مدرن، سنتی یا… تبدیل سازد.

۴ – کفپوشی راحت و شیک انتخاب کنید

با در نظر داشتن کاربرد اتاق نشیمن در جایگاه یک فضای عمومی، باید برای کفپوش آن گزینه‌ای را انتخاب کنید که هم در زیر پا کاملا راحت و خوشایند باشد و هم با سبک دکوراسیون فضا همخوانی و تناسب داشته باشد. اگر ترجیح می‌دهید از طرح و رنگ‌های کم‌رنگ‌تر برای کفپوش استفاده کنید تا بیشترین توجه به وسایل و مبلمان باشد، پیشنهاد می‌کنیم از کفپوش‌هایی با رنگ طبیعی و خنثی استفاده کنید. در این صورت، چیدمان مبلمان و وسایل بیشتر به چشم می‌آید. کفپوش‌های چوبی زیبا و بادوام به همراه یک  قالیچه کوچک، از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای کفپوش اتاق نشیمن به شمار می‌روند، اما سرامیک، سنگ و موکت نیز می‌توانند انتخاب‌های خوبی برای کفپوش اتاق نشیمن باشند.

۵ – ایجاد یک نقطه کانونی

وجود یک نقطه کانونی می‌تواند به دکوراسیون اتاق نشیمن شما جذابیت و گیرایی دهد. شومینه نقطه کانونی طبیعی و نماد گرما و آتش در خانه است. اما در بسیاری از اتاق‌های نشیمن امروزی، تلویزیون درجایگاه نقطه کانونی قرار دارد. برای دور نگه‌داشتن این دو عنصر از رقابت با هم، پیشنهاد می‌کنیم به هر دوی آن‌ها در دکوراسیون نشیمن توجه کنید. نمایش آثار هنری زیبا و خیره کننده نیز می‌تواند نقطه کانونی مناسبی برای اتاق نشیمن باشد.

۶ – چیدمان مبل‌ها برای ایجاد فضای گفتگو

اتاق نشیمن فضایی است که در آن بیشتر افراد دور هم جمع می‌شوند و با هم به گفتگو می‌پردازند. پس بهترین و خوشایندترین حالت چیدمان مبلمان به گونه‌ای است که فضا برای تعامل و گفتگوی صمیمانه افراد آماده شود. مبل‌ها را از جلوی دیوارها بردارید و آن‌ها را رو به روی هم به صورت دایره‌ای بچینید تا فضای صمیمی برای دور هم نشستن و گپ و گفت فراهم شود.

۷  – طراحی یک نورپردازی گرم و دوست داشتنی

نورپردازی در اتاق نشیمن باید برای ایجاد آرامش و آسایش طراحی شود. اتاق نشیمن باید کاملا روشن باشد ولی نور آن نباید آزاردهنده باشد. برای اطمینان از روشن بودن کامل اتاق، بهتر است از منابع نور در جایگاه‌هایی استفاده کنید که یک مثلث فرضی را تشکیل دهند. نور چراغ‌های رومیزی که رو به پایین هستند، افراد را به آرامش دعوت می‌کنند و استفاده از آن‌ها در اتاق نشیمن توصیه می‌شود.

۸ – پنجره‌ها را بپوشانید یا نه؟

استفاده از پرده‌های سنگین و چند لایه از گذشته تاکنون رواج دارد، ولی استفاده از چنین پرده‌هایی تنها برای زمانی که نیاز به جلوه‌ای لوکس و رسمی است، پیشنهاد می‌شود. در یک اتاق نشیمن راحت و ساده، استفاده از یک شید و پرده‌ای تمام قد و ساده و نازک همراه با هم کافی است. زیرا در مواقع لازم می‌توان نور ورودی به داخل را تنظیم و کنترل کرد.

 ۹ – طراحی یک مرکز رسانه‌ای

تماشای تلویزیون در کنار خانواده از دیگر کاربرد‌های اصلی اتاق نشیمن است، پس باید یک مرکز رسانه‌ای یا فضایی برای تماشای تلویزیون در یک قسمت از اتاق ساخت. می‌توانید برای این قسمت از جدیدترین مدل‌های میز استفاده کنید ولی فراموش نکنید که همیشه نوترین مدل، بهترین مدل نخواهد بود. گاهی هماهنگ کردن میزهای شیشه‌ای تلویزیون با دیگر مبلمان‌ها بسیار دشوار است.

۱۰- استفاده از هنر به عنوان اکسسوری

دیوار‌های اتاق‌ نشیمن زنده خواهند شد اگر از سطح آنها برای به نمایش گذاشتن تابلوها و مجموعه‌های هنری مورد علاقه خود استفاده کنید. تابلو‌ها و قاب‌های زیبا را به صورت تکی یا گروهی بر روی دیوارهای اتاق نشیمن خود در ارتفاعی مناسب و استاندارد و در سطح دید بیاویزید و از آویختن آن‌ها در ارتفاع بالا خودداری کنید.

 


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.