دلار اهرم افزایش سکه شد

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

بینا:بازار سکه در یک هفته قبل با روند متضاد دلار داخل و اونس جهانی و با اثر پذیری بیشتر از ارزهای خارجی شاهد بازدهی مثبت سکه های طلایی بود.

به گزارش پایگاه اینترنتی طلا، بازار سکه در یک هفته قبل از دو متغییر اونس و دلار اثرات متضادی را پذیرفت. افزایش قیمت ارز از یک سو زمینه ساز تقویت بهای سکه شد و از سویی دیگر افت طلای جهانی قیمتها را در بازار به سمت پایین کشاند که برآیند این تضاد رشد ۴ هزار تومانی سکه بهار آزادی بود.

بنابراین گزارش، بازار سکه در روز شنبه تحت تأثیر کاهش اونس جهانی در ابتدا قدری از ارزش سکه ها کاست اما با نظر به روند افزایشی دلار قیمتها را بالا برد که ادامه این روند در روز یکشنبه ارزش سکه بهار آزادی را به ۹۷۶ هزار تومان رساند.

برپایه این گزارش، در روز دوشنبه بازار با افزایش چشمگیر قیمتها متأثر از رشد طلای جهانی و دلار در کنار دخالت عامل سوم یعنی افزایش تقاضا، ارزش سکه بهار آزادی را به ۹۸۷ هزار تومان رساند که این رقم در روز سه شنبه با افت شدید طلای جهانی به ۹۷۹ هزار تومان بدل شد.

در غروب روز سه شنبه نیم سکه و ربع بر قیمت ۵۳۰ و ۳۱۵ هزار تومان و سکه ۱ گرمی بر بهای ۲۰۵ هزار تومان آرام گرفتند.

در روز چهارشنبه رشد چشمگیر دلار و عبور آن از مرز ۳۲۰۰ تومان بازار سکه را با وجود کاهش اونس جهانی با رشد قیمتها مواجه کرد که با عقب نشینی همزمان این دو متغییر در روز پنج شنبه بهای سکه بهار آزادی را تا سطح ۹۷۵ هزار تومان پایین کشاند که با این وجود نسبت به نرخ بسته شده روز شنبه ۴ هزار تومان افزایش داشت.

در روز پنج شنبه هر قطعه نیم سکه بر ۵۳۲ هزار تومان و هر ربع و سکه ۱ گرمی بر قیمت ۳۱۱ و ۲۰۰ هزار تومان قرار گرفتند.

گفتنی است، روند روبه رشد دلار در کنار اقبال تقاضا بازار سکه را در هفته ی قبل با افزایش معاملات روبرو کرد و بازار با رونق نسبی که در نظر فعالان ناشی از رشد تقاضای مناسبتی در آستانه روز مادر است، روبرو شد.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.