دلار بیشترین کاهش خود را تجربه کرد

بینا- پس از آنکه بانک مرکزی اروپا قول داد از منطقه یورو محافظت کند و بانک مرکزی آمریکا متعهد شد بیکاری را از طریق خرید نامحدود اوراق قرضه کاهش دهد، شاخص دلار بیشترین کاهش خود از سه ماهه نخست ۲۰۱۱ تاکنون را تجربه کرد.

به گزارش بینا به نقل از بلومبرگ، سیاست اخیر بانک مرکزی آمریکا کاهش ارزش دلار را در پی دارد.

از ۲۶ ژوییه ۲۰۱۲ (پنج مرداد) که ˈماریو دراگیˈ رییس بانک مرکزی اروپا گفت که وی هر کاری که لازم باشد برای نجات منطقه یورو انجام خواهد داد، ارزش یورو در برابر ۱۵ارز از مجموع ۱۶ ارز اصلی بالا رفت.

در حالی که بانک مرکزی آمریکا با هدف تقویت اقتصاد بر حجم محرک های اقتصادی افزود، شاخص دلار ۱/۲ درصد در سه ماهه سوم ۲۰۱۲ کاهش پیدا کرد.

بانک مرکزی ژاپن که در افزایش ترازنامه خود به میزان ۱۰ هزارمیلیارد ین (۱۳۰ میلیارد دلار) از بانک مرکزی آمریکا و اروپا تبعیت کرد، قصد دارد تصمیم بعدی خود در این زمینه را در تاریخ پنج اکتبر ۲۰۱۲ (۱۴ مهر) اعلام کند.

ˈجرج داویسˈ تحلیلگر فنی ارشد و استراتژیست ارز رویال بانک کانادا در تورنتو در مصاحبه ای گفت: اعلام بانک مرکزی اروپا برای خرید اوراق قرضه یک تا سه ساله منطقه یورو، بازارهای ارز را در سه ماهه سوم سال جاری شکل داد و این آغاز یک فصل جدید است.

شاخص دلار در طول سه ماهه گذشته (سه ماهه سوم ۲۰۱۲) ۵/۱ درصد در نیویورک کاهش یافت و در ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۲ (۲۷ شهریور) به ۳۱۷۲/۱ دلار رسید که کمترین سطح این شاخص از ماه مه ۲۰۱۲ (۱۲ اردیبهشت تا ۱۱ خرداد) تاکنون است.

نرخ برابری یورو، واحد پولی مشترک ۱۷ کشور اروپایی، ۸/۰ درصد در مقابل ین کاهش یافت و هر یورو با ۲۱/۱۰۰ ین هم ارزش شد.

نرخ برابری دلار ۳/۲ درصد نسبت به ین ارزانتر شد و هر دلار در برابر ۹۶/۷۷ ین معامله شد.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.