دلار در صرافی‌ها ۲۸۵۰ تومان؛ در دست دلالان ۳۱۰۰

Amir Pourmand-2-67.jpg

در روزی که صدای” دلار، دلار” کمتر به گوش می‌رسد، بازهم دلالانی هستند که ارز را در خیابان ها و کوچه های منتهی به میدان فردوسی و چهارراه استانبول خرید و فروش می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درحالی که امروز یکشنبه اتاق مبادلات ارزی قیمت هر دلار را ۲۵۶۵ تومان اعلام کرده است، صرافی های فردوسی و چهارراه استانبول قیمت آزاد هر دلار را برای فروش ۲۸۵۰ تومان و قیمت آزاد خرید هر دلار را ۲۸۰۰ تومان روی تابلوهای قیمت خود حک کرده‌اند.

دلار بفروشند، می فروشیم

با وجود باز بودن صرافی ها و اعلام قیمت واحد، صرافان دلاری برای خرید و فروش ندارند و در هنگام درخواست ارز از سوی مراجعان تنها اظهار می‌کنند: ” اگر کسی دلار با قیمت ۲۸۰۰ تومان بفروشد، ما آن را به قیمت ۲۸۵۰ تومان به شما می فروشیم”.

کرکره بالا، چراغ روشن

در کنار صرافی های باز و پاسخگو، صرافی هایی نیز هستند که روی شیشه مغازه خود یادداشتی با این عنوان که ” خرید و فروش ارز نداریم” چسبانده اند که در این صرافی ها به نظر می‌رسد متصدیان فقط برای روشن نگه‌ داشتن چراغ صرافی در آن حضور دارند.

کرکره بسته، چراغ خاموش

تعداد انگشت شماری صرافی تعطیل هم وجود دارد که ماموران ویژه نیروی انتظامی پیگیر باز شدن و فعالیت این صرافی ها هستند.

دلالان و دلار ۳۱۰۰ تومانی

اما در کنار هیاهوی امروز فردوسی دلالانی هم با صدای آرام اقدام به خرید و فروش دلار با قیمت متفاوت کرده‌اند؛ “خرید ۳۰۰۰ تومان، فروش ۳۱۰۰ تومان”.

نکته قابل توجه، رابطه صمیمی دلالان با مسئولان صرافی های فردوسی است که هر چند دقیقه یکبار با هم به صحبت و گفت‌وگو می پردازند.

با توجه به ثبات نسبی در نرخ ارز که این قیمت توسط اتاق مبادلات ارزی و صرافی ها زیر نظر اتحادیه طلا و ارز اعلام شده است، ولی همچنان حجم مبادلات به شکلی نیست که تهیه ارز برای ورود مواد اولیه و کالاهای اساسی به یک قیمت واحد و بدون دغدغه رسیده باشد.

با توجه به موارد فوق باید گفت که دلار در حال حاضر چهار نرخ دارد که فقط دو تا از آنها رسمی بوده و قیمت بقیه بصورت توافقی تعیین می‌شود؛ دلار مرجع ۱۲۲۶ تومانی، دلار مبادله‌ای ۲۵۶۵ تومانی، دلار ۲۸۵۰ تومانی صرافی‌ها و دلار ۳۱۰۰ تومانی دلالان.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.