دلار همچنان از برق طلا می کاهد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

تحلیل تکنیکال اف ایکس استریت از روند تحولات قیمت جهانی طلا

تحلیل تکنیکال موسسه تحقیقاتی اف ایکس استریت نشان می دهد که اظهارات جانت یلن رئیس احتمالی فدرال رزرو آمریکا برای ادامه روند صعودی قیمت طلا کافی نبوده و به نظر می رسد که قیمت این فلز گرانبها بار دیگر در مسیر نزولی قرار بگیرد.

خبراقتصادی:به گزارش اف ایکس استریت، گرچه اظهارات جانت یلن نامزد پیشنهادی باراک اوباما برای ریاست فدرال رزرو آمریکا مبنی بر لزوم اجرای سیاست های محرک پولی سبب افزایش قیمت طلا در روزهای قبل شده ولی به اعتقاد کارشناسان و تحلیلگران بازار طلا این اظهارات به تنهایی برای ادامه روند صعودی قیمت طلا کافی نخواهد بود.

بر اساس این گزارش افزایش شاخص ارزش دلار در برابر سایر ارزهای معتبر بین المللی تاثیر بسیاری بر ادامه روند نزولی قیمت طلا و سایر فلزات گرانبها داشته و تا زمانی که سرمایه گذاران بین المللی نسبت به کاهش ارزش دلار متقاعد نشوند تقاضا برای خرید طلا و سایر فلزات گرانبها از جمله نقره و پلاتین رشد چشمگیری نخواهد یافت.

تجزیه و تحلیل تکنیکال اف ایکس استریت نشان می دهد که احتمال کاهش قیمت طلا تا ۱۰۶۵ دلار در هر اونس در کوتاه مدت وجود دارد و اگر قیمت طلا سطح مقاومتی ۱۲۵۱ دلاری را بشکند به سرعت قیمت هر اونس طلا به کمتر از ۱۱۷۹ دلار خواهد رسید.

از سوی دیگر نیز اگر قیمت طلا در کوتاه مدت بتواند سطح مقاومتی ۱۳۲۶ دلاری را بشکند قیمت این فلز گرانبها به بیش از ۱۳۶۱ دلار در هر اونس خواهد رسید.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.