دلایل افزایش قیمت طلا+قیمت ها

به گزارش پایگاه خبری ۵۹۸ به نقل از خبرگزاری ایسنا، تحولات در بازارهای نفتی موجب افزایش ۱۳۰ دلاری قیمت طلا در بازارهای جهانی طی هفته گذشته شده‌ است. بر این اساس از روز پنج‌شنبه ۱۶ شهریور تا کنون طلای جهانی ۴۴ دلار رشد قیمت داشته است که به تبع آن قیمت‌های داخلی طلا و ارز نیز تحت تاثیر قرار گرفت.

محمد کشتی‌آرای – رئیس اتحادیه طلا و جواهر، در گفت‌گو با خبرنگار ایسنا، تحولات نفتی را عامل افزایش قیمت اعلام کرد و گفت: سکه طی چند روز اخیر ۵۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته‌ و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار با ثبت رکورد جدید به ۹۱ هزار تومان رسیده‌ است.

قیمت انواع سکه در بازار

به گزارش ایسنا، امروز سکه طرح قدیم ۸۹۲ هزار تومان، سکه طرح جدید ۸۹۰ هزار تومان، نیم سکه ۴۴۵ هزار تومان، ربع سکه ۲۲۵ هزار تومان و سکه یک گرمی ۱۳۰ هزار تومان قیمت دارد. این در حالی است که هفته گذشته قیمت سکه طرح قدیم ۸۴۵ هزار تومان و سکه طرح جدید ۸۴۲ هزار تومان بود. نیم سکه نیز چهارشنبه هفته پیش ۴۲۰ هزار تومان، ربع سکه ۲۱۲ هزار تومان و سکه یک گرمی ۱۲۲ هزار تومان قیمت‌گذاری شده‌ بود.

هر انس طلا در بازار جهانی ۱۷۳۶ دلار

امروز همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار ۹۱ هزار و ۶۰۰ تومان است. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار ۳۹۷ هزار تومان و هر انس طلا در بازار جهانی ۱۷۳۶ دلار قیمت دارد. این در حالی است که چهارشنبه گذشته هر گرم طلای ۱۸ عیار ۸۶ هزار تومان، هر مثقال طلای ۱۷ عیار ۳۷۲ هزار و ۸۰۰تومان و هر انس طلا در بازار جهانی ۱۶۹۲ دلار قیمت داشت.

دلار ۲۲۸۱ تومان

از آنجایی که نرخ ارز و طلا همواره تابعی از یکدیگرند، قیمت ارز نیز در بازار غیر رسمی روند صعودی به خود گرفت؛ به طوری که هفته گذشته در بازار غیر رسمی ارز، هر دلار ۲۱۹۰ تومان، یورو ۲۷۷۰ و پوند ۳۵۰۰ تومان عرضه می‌شد، ولی امروز قیمت هر دلار ۲۲۸۱ تومان، هر یورو ۲۹۱۰ تومان و قیمت هر پوند ۳۶۰۰ تومان است.

بهای جهانی طلا روز جمعه ۱۷ شهریور به دنبال انتشار گزارش ناامیدکننده از وضعیت اشتغال در بازار کار آمریکا که امیدها را نسبت به اجرای دور سوم از سیاستهای محرک اقتصادی در این کشور افزایش داد، بیش از دو درصد صعود کرد.


۵۹۸٫ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.