دلایل تفحص مجلس از شرکت‌های بیمه‌

۳۰م دیماه ،

بینا- یک نماینده مجلس با اشاره به جزئیات علل تحقیق و تفحص از شرکت‌های بیمه گفت: این اقدام سبب اطمینان بیشتر مردم و سلامت کاری در شرکت‌ها می‌شود.
به گزارش بینا محمد عزیزی در مورد طرح تحقیق و تفحص از شرکت‌های بیمه در مجلس به فارس اظهار داشت: این اقدام از یک سو سبب اطمینان‌بخشی به اشخاص جامعه که مشتریان شرکت‌های بیمه می باشند، می‌شود و از سوی دیگر سلامت کاری شرکت‌ها را بالا می‌برد. عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: بررسی چگونگی پرداخت حق بیمه‌ها و همچنین نحوه پرداخت خسارت به بیمه‌گذاران از جمله دلایل طرح این تحقیق و تفحص است. وی ادامه داد: با توجه به گردش مالی بالای شرکت‌های بیمه نحوه سرمایه‌گذاری این شرکت‌ها با حق بیمه‌ها و همچنین چگونگی تعیین میزان پاداش پرداختی به اعضاء هیئت مدیره آنها در طرح مجلس بررسی خواهد شد. عزیزی تصریح کرد: موضوع دیگری که مطرح است علل عدم گسترش مناسب بیمه در کشور و همچنین نحوه نظارت فنی بر شرکت‌های بیمه است که بیمه مرکزی باید پاسخگوی آن باشد.
وی اضافه کرد: در جریان تحقیق و تفحص از شرکت‌های بیمه نقاط قوت و ضعف آنها مشخص می‌شود و از این طریق به آنها کمک خواهد شد. این نماینده مجلس با بیان اینکه کاهش نرخ و قیمت تمام شده رشته‌های مختلف بیمه ارتباط مستقیمی با افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور دارد و بالعکس با افزایش قیمت تمام شده خدمات بیمه، کاهش اقبال مردم پدید می‌آید، اضافه کرد: از این رو باید راهکارهایی برای کاهش این نرخ‌ها پیدا کرد.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.