دلایل رشد نرخ سکه و ارز در بازار

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

بینا: نماینده مردم ارامنه جنوب در مجلس با تشریح دلایل افزایش نرخ ارز و سکه در روزهای اخیر ،گفت: قیمت دلار و ارز در روزهای قبل به سبب رشد فعالیت های اقتصادی و معاملات تجاری بعد از پایان تعطیلات نوروزی است و پیش بینی می گردد در روزهای آینده شیب رشد نرخ ارز متعادل شود.

روبرت بگلریان گفت: باید پذیرفت از ابتدای هفته جاری فعالیت های اقتصادی و تجاری کشور بعد از سپری شدن تعطیلات نوروز و پایان مسافرت های نوروزی بطور رسمی آغاز شده است.

نماینده مردم ارامنه جنوب در مجلس شورای اسلامی افزود: تقاضای ارز در بازارها در روزهای اخیر رشد قابل توجهی  داشته  چرا که فعالان اقتصادی و بازرگانان کشور  برای آغاز فعالیت های اقتصادی و مبادلات بازرگانی و تجاری به ارز نیاز دارند.  

بگلریان ادامه داد: افزایش تقاضای ارز به سبب نیاز به ارز برای واردات و انجام معاملات سبب شده است که نرخ دلار و ارز با روند رو به رشدی مواجه شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: عوامل اقتصادی، سیاسی و منطقه ای نیز در رشد نرخ ارز در روزهای قبل بی تاثیر نبوده است.

بگلریان گفت: اگر اتفاقات اقتصادی و سیاسی مهمی در سطح کشور و جهان در ماههای آینده رخ ندهد پیش بینی می گردد مکانیزم بازار عرضه و تقاضا بتواند نرخ ارز را تعدیل کند. وی دربارهٔ افزایش قیمت طلا و سکه گفت: بخشی از افزایش نرخ طلا و سکه در بازار کشور متاثر از قیمت جهانی طلا بوده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس یادآورشد: عامل رشد نرخ ارز و دلار نیز در افزایش قیمت طلا و سکه در بازار کشور نیز موثر بوده است اما برای نتیجه گیری دربارهٔ وضعیت بازارهای مختلف باید منتظر بود تا بازارها منطقی شوند.

منبع: خانه ملت


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.